Rowerowy Maj w Warszawie jest organizowany przez Zarząd Dróg Miejskich. Jednak to liczne współprace zarówno z jednostkami z sektora publicznego, jak i z prywatnymi firmami sprawiają, że co rok może przybywać uczestników akcji, a stolica bije kolejne rekordy. Dlaczego?
Jak działamy i co sprawia, że partnerzy są tak ważną częścią kampanii?
Kampania z każdym rokiem przyciąga coraz więcej placówek, a co za tym idzie, coraz więcej dzieci i młodzieży stawia na aktywne dojazdy do szkół i przedszkoli. Jako organizatorzy kładziemy duży nacisk na działania merytoryczne związane ze wsparciem aktywnej mobilności uczestników. Działamy tu w kilku obszarach koncentrujących się na głównym celu kampanii. Aby ten cel, jakim jest zachęcenie do aktywnych dojazdów do placówek edukacyjnych i przede wszystkim utrwalenie tego nawyku było łatwiej osiągnąć, kampania opiera się na grywalizacji. Współzawodnictwo, w którym biorą udział szkoły i przedszkola zakłada równoczesne dążenie do wspólnego celu, ale też do celu, który wyznacza sobie każdy z uczestników. Dla jednych będzie nim aktywne dotarcie do szkoły 10 razy w maju, dla innych, będzie to 15. Dla nas największe znaczenie ma to, że w naszym warszawskim Rowerowym Maju udaje nam się z każdym rokiem ten cel przybliżać, a każdy uczestnik jest wygranym.
To wszystko nie mogłoby się wydarzyć bez wsparcia naszych Partnerów, którzy odgrywają w kampanii bardzo dużą rolę. To dzięki nim uczestnicy mogą zrealizować nagrody, na które sami zapracowali i te które wspólnie wypracowali. A to dlatego, że Partnerzy kampanii sponsorują nagrody grupowe i indywidualne, zapewniają atrakcje na pikniku podsumowującym kampanię i razem z nami promują aktywne dojazdy.
jak współpracujemy z Partnerami?
Przygotowania do Rowerowego Maja rozpoczynają się na kilka miesięcy przed oficjalnym startem kampanii – obmyślamy jej kształt i prowadzimy rozmowy na temat jej współtworzenia. Szukamy m.in. partnerów, którzy ufundują zwycięskim klasom i grupom przedszkolnym nagrody w formie warsztatów, wycieczek, czy pakietów nagród rzeczowych dla najmłodszych grup. Równie ważne są nagrody indywidualne – także sponsorowane przez firmy i organizacje, którym bliska jest misja Rowerowego Maja. Tradycją już jest, że kampanię obejmują honorowym patronatem ambasady krajów z wysoko rozwinięta kulturą rowerową i proekologiczną. To dla nas zaszczyt i wzór do naśladowania.
W zamian wszyscy partnerzy otrzymują możliwość szerokiego eksponowania marki – dzienniczki i plakaty z oznaczeniem sponsorów trafiają do ponad 100 tysięcy dzieci, a także rodziców i nauczycieli. A to nie jedyna forma promocji. Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas!
Nabór Partnerów do kampanii 2024 został już zakończony, jeśli jednak chcesz z nami współtworzyć kolejne edycje zapraszamy do kontaktu.
TWÓRZ ROWEROWY MAJ Z NAMI!
Jeśli chcesz zostać partnerem kampanii Rowerowy Maj w Warszawie i:
- masz do zaoferowania fajne wycieczki,
- chcesz przekazać indywidualne wejściówki,
- masz możliwość finansowania parkingów rowerowych w szkołach i przedszkolach,
- lub chcesz nas wesprzeć inaczej, ale nie masz konkretów i chciałbyś swoje wsparcie wspólnie z nami
– napisz do nas na adres rowerowymaj@zdm.waw.pl!