Publikujemy raport podsumowujący konsultacje planowanej inwestycji w ciągu ulic Rudnickiego-Perzyńskiego-Podczaszyńskiego. Uwagi zgłoszone przez mieszkańców pozwoliły udoskonalić projekty.
W grudniu odbyły się konsultacje społeczne, dotyczące planowanej przez nas inwestycji na Bielanach. Podczas spotkania konsultacyjnego, wcześniejszego wyłożenia projektu a także mailowo otrzymaliśmy kilkadziesiąt uwag dotyczących zaprojektowanej trasy. Te, które były możliwe do wprowadzenia, zostały uwzględnione i wprowadzone do projektu. Na pozostałe odpowiedzieliśmy w raporcie, uzasadniając dlaczego nie było można ich uwzględnić. Z raportem można się zapoznać poniżej.
Co planujemy zmienić?
Największa zmiana czeka skrzyżowanie ul. Rudnickiego i Kochanowskiego. Starą i wyeksploatowaną sygnalizację świetlną w tym miejscu zastąpi rondo turbinowe. To rozwiązanie o koszcie porównywalnym z przebudową sygnalizacji, ale w przeciwieństwie do niej pozwoli usprawnić przejazd przez to skrzyżowanie. Dziś najbardziej newralgiczna jest tu relacja skrętu w lewo z ul. Rudnickiego w ul. Kochanowskiego (na zachód). Wydzielenie lewoskrętu w sygnalizacji doprowadziłoby do paraliżu skrzyżowania. Odpowiednio zaprojektowane rondo turbinowe pozwoli na płynny przejazd skręcających pojazdów.
Rowerzyści zyskają wygodną, asfaltową drogę dla rowerów, przebiegającą na całym ciągu ulic po wschodniej stronie jezdni. W tym celu powstanie m. in. nowy odcinek wzdłuż ul. Rudnickiego i komplet przejazdów rowerowych na skrzyżowaniu z ul. Broniewskiego. Przejazdy rowerowe i przejścia dla pieszych przez mniejsze uliczki będą wyniesione do poziomu chodnika. Ciągi piesze zostaną wyremontowane, podobnie jak przystanki autobusowe. Wybudujemy również parkingi wzdłuż ul. Rudnickiego i Perzyńskiego, które zastąpią obecne półlegalne place do parkowania.
Zmiany obejmą też wschodni fragment ul. Kochanowskiego. Na odcinku od ul. Rudnickiego do ul. Literackiej zlikwidujemy niefunkcjonalny ciąg rowerowy poprowadzony po chodniku. Rowerzyści pojadą po jezdni, na której ruch jest niewielki i uspokojony.
Jak można było wziąć udział w konsultacjach?
Podczas spotkania konsultacyjnego we wtorek, 13 grudnia 2016 roku w Bibliotece dla Dzieci i Młodzieży Nr 43 przy ul. Perzyńskiego 3.
14:00 – 17:00 – wyłożenie projektu
17:00 – 20:00 – dyskusja
Przesyłając uwagi na adres: rowery@um.warszawa.pl
Relacja z przebiegu konsultacji
Rudnickiego, Perzyńskiego i Podczaszyńskiego po zmianach
W ramach przebudowy liczącego 2 km ciągu ulic Rudnickiego, Perzyńskiego i Podczaszyńskiego największa zmiana dotyczy zastąpienia sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Rudnickiego i Kochanowskiego rondem turbinowym. Budowa ronda zapewni wygodny przejazd dla wszystkich uczestników ruchu, w tym autobusów. Cały ciąg ulic Rudnickiego, Perzyńskiego i Podczaszyńskiego zyskał również nową nawierzchnię jezdni. Na większości odcinków ul. Podczaszyńskiego i Perzyńskiego zbudowano chodniki. Chodnik zbudowano również na ul. Rudnickiego od strony ul. Maczka. Na całym ciągu wybudowano trzy nowe przejścia dla pieszych. Pierwsza zebra powstała na ul. Rudnickiego przy wjeździe do myjni, druga – na wysokości budynku Perzyńskiego 14D, a trzecia – przy skrzyżowaniu z ul. Staffa. Pozostałe przejścia bez sygnalizacji zostały wyposażone w azyle.
Rowerzyści zyskali wygodną, asfaltową drogę dla rowerów, przebiegającą na całym ciągu ulic po wschodniej stronie jezdni. W tym celu powstał m. in. nowy odcinek wzdłuż ul. Rudnickiego i komplet przejazdów rowerowych na skrzyżowaniu z ul. Broniewskiego. Przejazdy rowerowe i przejścia dla pieszych przez mniejsze uliczki zostały wyniesione do poziomu chodnika. Ciągi piesze zostały wyremontowane, podobnie jak przystanki autobusowe. Na obszarze całej inwestycji zostało posadzonych 61 nowych drzew – klony pospolite i polne, jesiony wyniosłe, wiśnie oraz sosny czarne. Efektu dopełnią tysiące krzewów i bylin. Oprócz zieleni posadzonej w ramach przebudowy ulicy, na całej długości ulic Rudnickiego, Perzyńskiego i Podczaszyńskiego, w 2024 został zbudowany dwukilometrowy park linearny.
Pełny raport z konsultacji społecznych znajduje się pod adresem: https://konsultacje.um.warszawa.pl/processes/sciezka-rowerowa-na-bielanach.