Zintegrowane Inwestycje Terytorialne - etap III - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

Zintegrowane Inwestycje Terytorialne – etap III

Tytuł projektu: Rozwój sieci tras rowerowych Warszawy – etap III

Całkowita wartość projektu: 142 377 129,01 zł

Całkowita wartość dofinansowania projektu: 58 320 072,55 zł

Beneficjent: Miasto Stołeczne Warszawa

Okres realizacji projektu: 17.02.2021 – 31.12.2027 r.

Jednostka realizująca projekt: Zarząd Dróg Miejskich 

Projekt jest realizowany w partnerstwie z gminami Marki i Wołomin. W ramach projektu zaplanowano budowę 24 odcinków dróg dla rowerów, z czego 20 odcinków na terenie Warszawy, 3 na terenie gminy Marki i 1 odcinek w gminie Wołomin. Łącznie ok. 18,6 km dróg dla rowerów.

Nowe drogi rowerowe powstały już m.in. wzdłuż ul. Płaskowickiej, ul. Grenadierów czy ul. Marszałkowskiej. Kolejne są w trakcie realizacji, jak infrastruktura rowerowa wzdłuż ul. Andersa czy droga rowerowa przy ul. Waszyngtona.  Nowa infrastruktura została zaprojektowana w dogodnych lokalizacjach przy istotnych węzłach przesiadkowych m.in. Metro Centrum / Dworzec Warszawa Śródmieście, Metro Młociny / Parking P+R Młociny, Metro Dworzec Gdański / PKP Warszawa Gdańska. Ponadto, przebieg ścieżek rowerowych wytyczono wzdłuż kilkudziesięciu przystanków autobusowych i tramwajowych oraz licznych budynków użyteczności publicznej. W ramach przedsięwzięcia poprawi się również infrastruktura dla pieszych. Dzięki realizacji projektu już wymieniono lub planuje się wybudować w Warszawie ok. 17 km chodników wzdłuż ścieżek z uwzględnieniem wszelkich wymogów w zakresie dostępności. Dodatkowo powstanie infrastruktura towarzysząca taka jak np.: podpórki dla rowerzystów czy miejsca postojowe dla rowerów, która zapewni lepszy komfort podróżowania.

Powstała infrastruktura rowerowa, łącząca miejsca zamieszkania i pracy, umożliwi potraktowanie roweru jako pełnoprawnej alternatywy dla samochodu osobowego. Ponadto, zwiększy się bezpieczeństwo ruchu drogowego, ponieważ rowerzyści nie będą musieli korzystać z chodników czy też jezdni. Dzięki budowie i przebudowie infrastruktury rowerowej oraz pieszej zostanie zrealizowany cel główny projektu, tj. rozwój multimodalnej mobilności miejskiej jako elementu transformacji w kierunku gospodarki zeroemisyjnej.

 

Powered by Projectic.pl