Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Radzymińskiej - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Radzymińskiej

Koniec prac wzdłuż ul. Radzymińskiej i Bystrej.

Zadanie nr 10 w ramach projektu
Rozwój sieci tras rowerowych Warszawy
w ramach ZIT WOF etap I

Budowa ponad 4-kilometrowej trasy rowerowej wzdłuż ul. Radzymińskiej i Bystrej. W ten sposób powstał korytarz transportowy dla jednośladów biegnący od granicy Warszawy, przez Targówek i dalej aż na Pragę.

Inwestycja obejmowała ulicę Radzymińską na odcinku Karkonoszy-Bystra oraz ul. Bystrą na odcinku Radzymińska-granica miasta. Zakres prac był bardzo szeroki. Oprócz nowych dróg rowerowych wykonane zostały również: remont chodników i przystanków autobusowych, przebudowa sygnalizacji świetlnych i oświetlenia ulicznego oraz nowe nasadzenia zieleni.


Rowerem wygodnie i bez obaw

Ulica Radzymińska pełni rolę ważnej trasy wylotowej oraz połączenia międzydzielnicowego. Szeroka jezdnia o dużym natężeniu ruchu nie zachęcała dotychczas do poruszania się po niej rowerem. Teraz to się zmieniło – Radzymińska to obecnie bezpieczny i funkcjonalny korytarz transportowy również dla rowerzystów.

Nowa trasa rowerowa, poprowadzona częściowo z wykorzystaniem jezdni serwisowych, jest na całej długości odseparowana od głównego ciągu. 4-kilometrowa trasa znajduje się po zachodniej stronie ulicy. Aby jak najłatwiej było do niej dojechać wyznaczone zostały przejazdy w poprzek ulicy, łączniki do dróg lokalnych, oraz krótkie odcinki po stronie wschodniej. Z jednej strony droga dochodzi do granicy miasta. Na terenie Ząbek rowerzyści mogą kontynuować jazdę ulicą Batorego. Na terenie Warszawy inwestycja znajduje swój ciąg dalszy na wysokości ul. Karkonoszy gdzie łączy się z istniejącą drogą dla rowerów prowadzącą w kierunku Pragi.

Oprócz bezpieczeństwa, zadbaliśmy też o komfort rowerzystów. Zgodnie z przyjętymi standardami droga jest asfaltowa i ma zachowaną ciągłość na wjazdach bramowych. Na wszystkich skrzyżowaniach zostały wyznaczone przejazdy rowerowe. Tam gdzie trasa rowerowa przecina ulice lokalne, przejazd rowerowy i towarzyszące mu przejście dla pieszych zostały wyniesione (poprowadzone po grzbiecie progu zwalniającego). Na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną zostały ustawione specjalne podpórki zapewniające wygodne oczekiwanie na zielone światło.

Duże zmiany w małej architekturze

W ramach prac ustawiliśmy lub wyremontowaliśmy łącznie ponad 140 latarni ulicznych. Poprawi to estetykę ulicy oraz widoczność, co z kolei ma bezpośrednie przełożenie na bezpieczeństwo na drogach. Tam gdzie chodnik i droga rowerowa znajdują się dalej od jezdni,zostały zamontowane dodatkowe latarnie tylko dla nich.

Wzdłuż ulicy ustawiliśmy aż 70 stojaków rowerowych. Zostały zamontowane przy licznych przystankach komunikacji miejskiej oraz punktach usługowych wzdłuż ulicy. Duże parkingi rowerowe przy przystankach pozwalają na łatwe łączenie różnych środków transportu. Okoliczni mieszkańcy mogą dotrzeć rowerem do ul. Radzymińskiej i kontynuować podróż w kierunku centrum komunikacją publiczną. Oczekiwanie na autobus będzie przyjemniejsze ponieważ wyremontowane zostały przystanki.

Powered by Projectic.pl