Przystosowanie mostu Łazienkowskiego do obsługi ruchu rowerowego

Przystosowanie mostu Łazienkowskiego do obsługi ruchu rowerowego

To zadanie nr 11 w ramach projektu Rozwój sieci tras rowerowych Warszawy w ramach ZIT etap I.

Budowa trasy rowerowej na kładkach podwieszonych pod konstrukcję mostu Łazienkowskiego wraz z infrastrukturą towarzyszącą: kładką nad Wałem Miedzeszyńskim i drogami dla rowerów prowadzącymi na most.Inwestycja ta to ważne połączenie rowerowe dla mieszkańców Pragi Południe, Wawra, Rembertowa i Wesołej w kierunku Śródmieścia. Stanowi ciąg dalszy realizowanych od lat inwestycji rowerowych wzdłuż Trasy Łazienkowskiej. Poprawi komfort i bezpieczeństwo podróżowania rowerem w ww. relacjach i skłoni większą liczbę osób do korzystania z roweru jako środka transportu.

Pieszo-rowerowa przeprawa to kilkusetmetrowa stalowa konstrukcja, która jest podwieszona pod mostem oraz przyczółki po obu stronach Wisły. Kładki są dwie – po północnej i południowej stronie mostu. Na lewym brzegu Wisły kładki łączą się z drogami rowerowymi na Cyplu Czerniakowskim, a na praskim – z drogą rowerową wzdłuż wału Miedzeszyńskiego. Wybudowana została także dodatkowa kładka nad Wałem Miedzeszyńskim, po północnej stronie węzła Trasy Łazienkowskiej, która łączy się z drogą dla rowerów wzdłuż al. Stanów Zjednoczonych. Jest również rampa pozwalającą dostać się na plażę i ścieżkę rekreacyjną na praskim brzegu Wisły. Cała trasa ma własne oświetlenie. Dodatkowo, aby nie pogubić się na obu brzegach, ustawiono odpowiednie drogowskazy.

Długość zbudowanych dróg rowerowych w ramach zadania to 1,4 km. Kładka pod mostem Łazienkowskim jest częścią jednej z najdłuższych tras rowerowych w Warszawie. Dzięki zakończonej w tym samym czasie budowie drogi dla rowerów na ul. Marsa liczy ona już 9 km. Mieszkańcy Rembertowa i Pragi-Południe zyskali połączenie ze Śródmieściem i Mokotowem.



Powered by Projectic.pl