Zarząd Dróg Miejskich

Menu główne

Przystosowanie mostu Łazienkowskiego do obsługi ruchu rowerowego

To zadanie nr 11 w ramach projektu Rozwój sieci tras rowerowych Warszawy w ramach ZIT etap I.

Budowa trasy rowerowej na kładkach podwieszonych pod konstrukcję mostu Łazienkowskiego wraz z infrastrukturą towarzyszącą: kładką nad Wałem Miedzeszyńskim i drogami dla rowerów prowadzącymi na most.Inwestycja ta to ważne połączenie rowerowe dla mieszkańców Pragi Południe, Wawra, Rembertowa i Wesołej w kierunku Śródmieścia. Stanowi ciąg dalszy realizowanych od lat inwestycji rowerowych wzdłuż Trasy Łazienkowskiej. Poprawi komfort i bezpieczeństwo podróżowania rowerem w ww. relacjach i skłoni większą liczbę osób do korzystania z roweru jako środka transportu.

Pieszo-rowerowa przeprawa to kilkusetmetrowa stalowa konstrukcja, która jest podwieszona pod mostem oraz przyczółki po obu stronach Wisły. Kładki są dwie – po północnej i południowej stronie mostu. Na lewym brzegu Wisły kładki łączą się z drogami rowerowymi na Cyplu Czerniakowskim, a na praskim – z drogą rowerową wzdłuż wału Miedzeszyńskiego. Wybudowana została także dodatkowa kładka nad Wałem Miedzeszyńskim, po północnej stronie węzła Trasy Łazienkowskiej, która łączy się z drogą dla rowerów wzdłuż al. Stanów Zjednoczonych. Jest również rampa pozwalającą dostać się na plażę i ścieżkę rekreacyjną na praskim brzegu Wisły. Cała trasa ma własne oświetlenie. Dodatkowo, aby nie pogubić się na obu brzegach, ustawiono odpowiednie drogowskazy.

 

Dane liczbowe są podane łącznie dla wszystkich etapów budowy korytarza rowerowego.

Długość zbudowanych dróg rowerowych w ramach zadania to 1,4 km. Kładka pod mostem Łazienkowskim jest częścią jednej z najdłuższych tras rowerowych w Warszawie. Dzięki zakończonej w tym samym czasie budowie drogi dla rowerów na ul. Marsa liczy ona już 9 km. Mieszkańcy Rembertowa i Pragi-Południe zyskali połączenie ze Śródmieściem i Mokotowem.



Stopka

Powered by Projectic.pl