Informacje o Strefie Płatnego Parkowania - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

Informacje o Strefie Płatnego Parkowania

Podstawowym celem SPPN jest zwiększenie rotacji parkujących pojazdów i realizacja polityki transportowej miasta.

Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego w Warszawie funkcjonuje na podstawie ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1376 ze zm.)

W ramach jej wykonania została wydana Uchwała Nr XXXVI/1077/2008 Rady m.st. Warszawy z dnia 26 czerwca 2008 r. w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania, wysokości stawek opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie, wysokości opłat dodatkowych oraz określenia sposobu pobierania tych opłat (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 138, poz. 4868, ze zm.).

W świetle art. 87 ust. 2 Konstytucji RP stanowi ona akt prawa miejscowego.

  • Obecny obszar strefy (od 3 lutego 2025 r.)

    Od 3 lutego 2025 r. Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego
    objęła obszary ograniczone ulicami

    • Obszar I:
      1. aleją Prymasa Tysiąclecia – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
      2. ulicą Marcina Kasprzaka – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
      3. ulicą Juliana Konstantego Ordona – wraz z tą ulicą graniczną
      4.  ulicą Wolską – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
      5. aleją Prymasa Tysiąclecia – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
      6. aleją Obrońców Grodna – bez tej ulicy granicznej;
      7. aleją Armii Krajowej – bez tej ulicy granicznej;
      8. mostem gen. Stefana Grota-Roweckiego – bez tego mostu;
      9. wzdłuż lewego brzegu Wisły, do wysokości ulicy Wilanowskiej;
      10. ulicą Solec – wraz z tą ulicą graniczną;
      11. ulicą Czerniakowską – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
      12. ulicą Ludwika Idzikowskiego – z tą ulicą graniczną (do ulicy Ikara);
      13. ulicą Ikara – wraz z tą ulicą graniczną;
      14. ulicą Czerniowiecką – wraz z tą ulicą graniczną;
      15. ulicą Cieszyńską – wraz z tą ulicą graniczną;
      16. ulicą Bukowińską – wraz z tą ulicą graniczną;
      17. ulicą Domaniewską – wraz z tą ulicą graniczną;
      18. ulicą Zygmunta Modzelewskiego – bez tej ulicy granicznej (do ulicy Ksawerów);
      19. ulicą Zygmunta Modzelewskiego – wraz z tą ulicą graniczną (od ulicy Ksawerów);
      20. ulicą Jana Pawła Woronicza – wraz z tą ulicą graniczną (do ulicy Wołoskiej);
      21. ulicą Jana Pawła Woronicza – bez tej ulicy granicznej (do ulicy Spartańskiej);
      22. ulicą Jana Pawła Woronicza – wraz z tą ulicą graniczną (od ulicy Spartańskiej);
      23. ulicą Żwirki i Wigury – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
      24. podstawą nasypu linii kolejowej nr 8 (od strony wnętrza strefy);
      25. od miejsca skrzyżowania linii kolejowych nr 8 oraz nr 47 – podstawą nasypu linii kolejowej
        nr 47 (od strony wnętrza strefy).
    • Obszar II
      1. ulicą Stefana Starzyńskiego od prawego brzegu Wisły – wzdłuż jezdni od strony wnętrza
        strefy (oś jezdni);
      2. podstawą nasypu linii kolejowej nr 9 (od strony wnętrza strefy);
      3. ulicą Radzymińską – wraz z tą ulicą graniczną;
      4. ulicą Folwarczną – wraz z tą ulicą graniczną;
      5. torowiskiem tramwajowym od ulicy Kawęczyńskiej do ulicy Kijowskiej;
      6. przedłużeniem wyżej wymienionego torowiska do podstawy nasypu linii kolejowej nr 7;
      7. podstawą nasypu linii kolejowej nr 7 (od strony wnętrza strefy);
      8. ulicą Podskarbińską – wraz z tą ulicą graniczną;
      9. ulicą Stanisławowską – wraz tą ulica graniczną;
      10. ulicą Terespolską – wraz z tą ulicą graniczną;
      11. przedłużeniem ulicy Terespolskiej, do alei Jerzego Waszyngtona;
      12. aleją Jerzego Waszyngtona – wraz z tą ulicą graniczną;
      13. ulicą Saską – wraz z tą ulicą graniczną;
      14. aleją Stanów Zjednoczonych – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
      15. ulicą Afrykańską – wraz z tą ulicą graniczną;
      16. wzdłuż ulicy generała Tadeusza Bora Komorowskiego – bez tej ulicy granicznej;
      17. przedłużeniem ulicy generała Stanisława Skalskiego do ulicy Wał Miedzeszyński;
      18. prawym brzegiem Wisły do ulicy Stefana Starzyńskiego.
    Obszar SPPN na terenie Warszawy.

    Mapa SPPN od 3 lutego 2025 r., zgodnie z opisem powyżej. Kliknij, aby powiększyć.

  • Podstawy prawne rozszerzania SPPN


SPPN na Górny i Dolnym Mokotowie

Od 3 lutego 2025 r.  strefa płatnego parkowania zostanie rozszerzona o nowe obszary na terenie Mokotowa.

Od 4 stycznia 2025 r. ich mieszkańcy mogą już składać wnioski o abonament parkingowy. Więcej szczegółów w osobnym informatorze.


Powered by Projectic.pl