O Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Menu główne

O Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego

Podstawowym celem SPPN jest zwiększenie rotacji parkujących pojazdów i realizacja polityki transportowej miasta.

Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego w Warszawie funkcjonuje na podstawie ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1376 ze zm.) oraz wydanej w jej wykonaniu Uchwały Nr XXXVI/1077/2008 Rady m.st. Warszawy z dnia 26 czerwca 2008 r. w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania, wysokości stawek opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie, wysokości opłat dodatkowych oraz określenia sposobu pobierania tych opłat (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 138, poz. 4868, ze zm.), stanowiącej – w świetle art. 87 ust. 2 Konstytucji RP – akt prawa miejscowego.

Mapa aktualnego obszaru obowiązywania SPPN. Poniżej dostępna jest wersja tekstowa - opis granic SPPN.

Mapa aktualnego obszaru obowiązywania SPPN w Warszawie.

Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego
obejmuje obecnie obszary ograniczone ulicami:

Obszar I

    1. aleją Prymasa Tysiąclecia – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
    2. ulicą Marcina Kasprzaka – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
    3. ulicą Juliana Konstantego Ordona – wraz z tą ulicą graniczną;
    4. ulicą Wolską – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
    5. aleją Prymasa Tysiąclecia – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
    6. aleją Obrońców Grodna – bez tej ulicy granicznej;
    7. aleją Armii Krajowej – bez tej ulicy granicznej;
    8. mostem gen. Stefana Grota-Roweckiego – bez tego mostu;
    9. wzdłuż lewego brzegu Wisły, do wysokości ulicy Wilanowskiej;
    10. ulicą Solec – wraz z tą ulicą graniczną;
    11. ulicą Czerniakowską – wraz z tą ulicą graniczną;
    12. ulicą 29 Listopada – wraz z tą ulicą graniczną;
    13. ulicą Szwoleżerów – wraz z tą ulicą graniczną;
    14. ulicą Myśliwiecką – wraz z tą ulicą graniczną;
    15. aleją Armii Ludowej – wraz z tą ulicą graniczną;
    16. Alejami Ujazdowskimi – wraz z tą ulicą graniczną;
    17. ulicą Belwederską – wraz z tą ulicą graniczną;
    18. ulicą Parkową – wraz z tą ulicą graniczną;
    19. ulicą Jurija Gagarina – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
    20. ulicą Spacerową – wraz z tą ulicą graniczną;
    21. ulicą Słoneczną – wraz z tą ulicą graniczną;
    22. ulicą Dworkową – wraz z tą ulicą graniczną;
    23. ulicą Bedřicha Smetany – wraz z tą ulicą graniczną;
    24. ulicą Belgijską – wraz z tą ulicą graniczną;
    25. ulicą Puławską – wraz z tą ulicą graniczną;
    26. ulicą Racławicką – wraz z tą ulicą graniczną (do ulicy Michała Bałuckiego);
    27. ulicą Michała Bałuckiego – wraz z tą ulicą graniczną (od ulicy Wiktorskiej);
    28. ulicą Różaną – wraz z tą ulicą graniczną;
    29. ulicą Grażyny – wraz z tą ulicą graniczną;
    30. ulicą Olesińską – wraz z tą ulicą graniczną;
    31. ulicą Sandomierską – wraz z tą ulicą graniczną;
    32. ulicą Olszewską – wraz z tą ulicą graniczną;
    33. ulicą Puławską – wraz z tą ulicą graniczną;
    34. ulicą Ludwika Waryńskiego – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
    35. aleją Armii Ludowej – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
    36. aleją Niepodległości – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
    37. ulicą Stefana Batorego – bez tej ulicy granicznej;
    38. przedłużeniem ww. ulicy, do ulicy Stefana Banacha;
    39. ulicą Żwirki i Wigury – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
    40. podstawą nasypu linii kolejowej nr 8 (od strony wnętrza strefy);
    41. od miejsca skrzyżowania linii kolejowych nr 8 oraz nr 47 – podstawą nasypu linii kolejowej nr 47 (od strony wnętrza strefy).

Obszar II

    1. ulicą Stefana Starzyńskiego od prawego brzegu Wisły – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
    2. ulicą Jagiellońską – wraz z tą ulicą graniczną;
    3. ulicą Ratuszową – wraz z tą ulicą graniczną;
    4. ulicą 11 Listopada – wraz z tą ulicą graniczną;
    5. podstawą nasypu linii kolejowej nr 9 (od strony wnętrza strefy);
    6. ulicą Radzymińską – wraz z tą ulicą graniczną;
    7. ulicą Folwarczną – wraz z tą ulicą graniczną;
    8. torowiskiem tramwajowym – od ulicy Kawęczyńskiej do ulicy Kijowskiej;
    9. przedłużeniem ww. torowiska do podstawy nasypu linii kolejowej nr 2;
    10. podstawą nasypu linii kolejowej nr 2 (od strony wnętrza strefy);
    11. ulicą Jana Zamoyskiego – wraz z tą ulicą graniczną;
    12. brzegiem Portu Praskiego do prawego brzegu Wisły;
    13. prawym brzegiem Wisły do ulicy Stefana Starzyńskiego.

 

Podstawa prawna
rozszerzenia strefy płatnego parkowania od dnia 15.11.2021 r.:

Uchwała nr LI/1570/2021 Rady m.st. Warszawy z dnia 8 lipca 2021 r. (Dz. Urz. Woj. Maz. poz. 6415)

Powered by Projectic.pl