Podstawowym celem SPPN jest zwiększenie rotacji parkujących pojazdów i realizacja polityki transportowej miasta.
Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego w Warszawie funkcjonuje na podstawie ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1376 ze zm.) oraz wydanej w jej wykonaniu Uchwały Nr XXXVI/1077/2008 Rady m.st. Warszawy z dnia 26 czerwca 2008 r. w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania, wysokości stawek opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie, wysokości opłat dodatkowych oraz określenia sposobu pobierania tych opłat (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 138, poz. 4868, ze zm.), stanowiącej – w świetle art. 87 ust. 2 Konstytucji RP – akt prawa miejscowego.
-
Uchwała i Regulamin
-
Mapa parkomatów i abonamentów rejonowych w SPPN w Warszawie
-
Mapa abonamentów obszarowych w SPPN w Warszawie
Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego
obejmuje obecnie obszary ograniczone ulicami:
Obszar I
-
- aleją Prymasa Tysiąclecia – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
- ulicą Marcina Kasprzaka – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
- ulicą Juliana Konstantego Ordona – wraz z tą ulicą graniczną;
- ulicą Wolską – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
- aleją Prymasa Tysiąclecia – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
- aleją Obrońców Grodna – bez tej ulicy granicznej;
- aleją Armii Krajowej – bez tej ulicy granicznej;
- mostem gen. Stefana Grota-Roweckiego – bez tego mostu;
- wzdłuż lewego brzegu Wisły, do wysokości ulicy Wilanowskiej;
- ulicą Solec – wraz z tą ulicą graniczną;
- ulicą Czerniakowską – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
- ulicą Jurija Gagarina – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
- ulicą Belwederską – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
- ulicą Promenada – bez tej ulicy granicznej;
- przedłużeniem ww. ulicy, do ul. Belgijskiej;
- ulicą Belgijską – wraz z tą ulicą graniczną;
- ulicą Puławską – wraz z tą ulicą graniczną;
- ulicą Racławicką – wraz z tą ulicą graniczną (do ulicy Michała Bałuckiego);
- ulicą Michała Bałuckiego – wraz z tą ulicą graniczną (do ulicy Wiktorskiej);
- ulicą Różaną – wraz z tą ulicą graniczną;
- przedłużeniem ww. ulicy, do ulicy Ludomira Różyckiego;
- ulicy Ludomira Różyckiego – wraz z tą ulicą graniczną;
- przedłużeniem ww. ulicy, do ulicy Balladyny;
- ulicą Balladyny – wraz z tą ulicą Graniczną;
- ulicą Wołoską – bez tej ulicy granicznej;
- ulicą Juliana Kulskiego – wraz z tą ulicą graniczną;
- przedłużeniem ulicy Juliana Kulskiego do ulicy Żwirki i Wigury;
- ulicą Żwirki i Wigury – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
- podstawą nasypu linii kolejowej nr 8 (od strony wnętrza strefy);
- od miejsca skrzyżowania linii kolejowych nr 8 oraz nr 47 – podstawą nasypu linii kolejowej nr 47 (od strony wnętrza strefy).
Obszar II
-
- ulicą Stefana Starzyńskiego od prawego brzegu Wisły – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
- podstawą nasypu linii kolejowej nr 9 (od strony wnętrza strefy);
- ulicą Radzymińską – wraz z tą ulicą graniczną;
- ulicą Folwarczną – wraz z tą ulicą graniczną;
- torowiskiem tramwajowym od ulicy Kawęczyńskiej do ulicy Kijowskiej;
- przedłużeniem ww. torowiska do podstawy nasypu linii kolejowej nr 2;
- podstawą nasypu linii kolejowej nr 2 (od strony wnętrza strefy);
- ulicą Jana Zamoyskiego – wraz z tą ulicą graniczną;
- brzegiem Portu Praskiego do prawego brzegu Wisły;
- prawym brzegiem Wisły do ulicy Stefana Starzyńskiego.
Podstawa prawna
rozszerzenia strefy płatnego parkowania od dnia 02.01.2023 r.:Uchwała nr LXV/2128/2022 Rady m.st. Warszawy z dnia 9 czerwca 2022 r. (Dz. Urz. Woj. Maz. poz. 6692)