Kondratowicza w nowej odsłonie - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

23-09-2019

Kondratowicza w nowej odsłonie

Dużo zieleni, nowe chodniki i drogi rowerowe, uporządkowane parkowanie – tak będzie wyglądała ul. L. Kondratowicza po wybudowaniu metra.

Dopiero zostały otwarte trzy stacje metra, a już myślimy o zagospodarowaniu przestrzeni po otwarciu metra na Bródnie w 2022 r. Na ul. Kondratowicza będą dwie stacje metra – „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz „Rembielińska” przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Tu zakończy się druga linia metra w prawobrzeżnej Warszawie.  Mieszkańcy tej części Targówka zyskają szybki i sprawny dojazd do centrum miasta.

Budowa metra na Bródnie to także zmiany na powierzchni. Ulica Ludwika Kondratowicza, główny trakt osiedla, przejdzie przemianę porównywalną z tą, jaka nastąpiła na ul. Świętokrzyskiej po zakończeniu budowy centralnego odcinka II linii metra. Kluczem do przygotowania tak dużych zmian były szerokie konsultacje społeczne. To dzięki zaangażowaniu mieszkańców wprowadzimy rozwiązania, które zmienią ul. Kondratowicza w estetyczną i przyjazną dla wszystkich zieloną aleję.

Latem ubiegłego roku razem z ówczesną prezydent Warszawy Hanną Gronkiewicz-Waltz i przewodniczącą Komisji Infrastruktury i Inwestycji rady miasta Iwoną Wujastyk prezentowaliśmy koncepcję ul. Kondratowicza, która zakłada przekształcenie jej w miejską aleję, będącą osią Bródna, wygodną i przyjazną dla wszystkich mieszkańców. Powstała ona w wyniku dialogu z mieszkańcami i władzami dzielnicy.

Pozostaną dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku – będą one jednak znacznie bliżej siebie. Dzięki temu możliwe będzie wygospodarowanie przestrzeni na dodatkową zieleń uliczną (szpalery drzew po obu stronach i między jezdniami, krzewy, itd.). Powstaną drogi dla rowerów po obu stronach ulicy, a także szerokie i wygodne chodniki. W zatokach wzdłuż jezdni znajdzie się miejsce do parkowania aut. Przebudowane zostaną wszystkie skrzyżowania, a także oświetlenie wzdłuż całej ulicy.

Zmiany na ulicy Kondratowicza, związane z budową II linii metra, to nie tylko wymiar komunikacji: pieszej, rowerowej, publicznej, samochodowej. To przede wszystkim wielka zmiana jakości przestrzeni publicznej i realizacja postulatów, dotyczących Centrum Lokalnego przy ul. L. Kondratowicza, w rejonie Parku Bródnowskiego. Dzięki metru i inwestycji drogowej możliwa będzie realizacja rekomendacji OW SARP, dotyczących lepszego powiązania obu stron ulicy i uporządkowania przestrzeni publicznej – chodników, parkowania, małej architektury, itp.

Firma WXCA Sp. z o.o. przygotowała symulację ruchu i na jej podstawie opracowała szczegółowe rozwiązania drogowe. Wykonane zostały projekty nasadzeń zieleni i zabezpieczenia instalacji podziemnych przed rozrostem korzeni drzew (wzorem tych zastosowanych na ul. Świętokrzyskiej).

Liczymy na aktywność mieszkańców. To ostatnia szansa, żeby zapoznać się z projektem i wprowadzić ewentualnie ostatnie korekty oraz zgłosić swoje uwagi.

Zapraszamy na spotkania:

Urząd Dzielnicy Targówek, ul. Kondratowicza
28 września (sobota) godz. 10.00-12.30
30 września (poniedziałek) godz. 17.30-19.30

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 275
ul. Św. Hieronima
3 października (czwartek) godz. 17.30-19.30

Dużo zieleni, nowe chodniki i drogi rowerowe, uporządkowane parkowanie – tak będzie wyglądała ul. L. Kondratowicza po wybudowaniu metra.

Powered by Projectic.pl