Dwie oferty wpłynęły w przetargu, na projekt włączenia 14 skrzyżowań w al. Niepodległości do Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem.
Najniższa zaproponowana cena ofertowa brutto wyniosła 1 154 970 zł złożona przez Kom-Projekt S.C., druga to oferta Siemens Mobility Sp. z o. o. na kwotę 1 968 000 zł brutto. Na realizację tego projektu przeznaczyliśmy 1 170 000 zł.
Zintegrowany System Zarządzania Ruchem pozwoli na wprowadzenie tzw. „zielonej fali” na wszystkich skrzyżowaniach w Al. Niepodległości, priorytet dla tramwajów oraz usprawnienia dla pieszych i rowerzystów. W ramach projektu chcemy dokonać korekty geometrii na skrzyżowaniach oraz zlikwidować bariery architektoniczne.
Projektant będzie miał za zadanie przeanalizować możliwość wyznaczenia kompletu przejść dla pieszych w poziomie terenu na skrzyżowaniu z ul. Wawelską. Obecnie piesi w relacji północ-południe mają do dyspozycji jedynie schody i przejścia podziemne. Niedostępne dla osób z ograniczoną mobilnością pozostają przystanki tramwajowe znajdujące się w rejonie GUS.
Zintegrowany System Zarządzania Ruchem (ZSZR) obejmuje 268 skrzyżowań. Na system składają się dziesiątki kamer monitoringu, stacje pomiarowe i tablice zmiennej treści. ZSZR wykrywa natężenie ruchu i dostosowuje do niego programy sygnalizacji. Koordynuje też ciągi komunikacyjne.
Lista wszystkich skrzyżowań objętych projektem:
Niepodległości – Koszykowa, Niepodległości – Nowowiejska, Niepodległości – Wawelska, Niepodległości – Narbutta, Niepodległości – Madalińskiego, Niepodległości – Dąbrowskiego, Niepodległości – Odyńca, Niepodległości – Malczewskiego, Niepodległości – Woronicza, Niepodległości – Ksawerów, Niepodległości – Abramowskiego, Niepodległości – Domaniewska, Niepodległości – Batorego, Niepodległości – Rakowiecka.