Poznaliśmy oferty na budowę buspasa na Głębockiej - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

15-03-2024

Poznaliśmy oferty na budowę buspasa na Głębockiej

Wybudujemy buspas na ul. Głebockiej oraz zrealizujemy wiele innych projektów – mniejszych i większych – na terenie całej Warszawy. Stołeczni radni uchwalili zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej. Tym samym otrzymaliśmy pieniądze na ważne inwestycje drogowe. Właśnie otworzyliśmy oferty w przetargu na budowę pasa dla autobusów na Białołęce. Zgłosiło się aż czterech wykonawców.

Autobus na ul. Głębockiej.

Dobra wiadomość dla pasażerów komunikacji miejskiej z Białołęki. W czwartek, 14 marca Rada m.st. Warszawy podjęła decyzję o zmianach w Wieloletniej Prognozie Finansowej i przyznała nam dodatkowe środki. Dzięki nim w połowie marca ogłosiliśmy przetarg na budowę już zapowiadanego buspasa w ciągu ulic Głębockiej i św. Wincentego.

Ulice Głębocka i św. Wincentego to główny ciąg komunikacyjny dla dojeżdżających do metra mieszkańców wschodniej Białołęki. Właśnie na skrzyżowaniu ul. św. Wincentego z ul. Kondratowicza znajduje się stacja „Kondratowicza”. Nowy buspas pomoże pasażerom jeżdżących tamtędy autobusów w szybkim i wygodnym dotarciu do podziemnej kolejki. W poniedziałek otworzyliśmy oferty na jego budowę. Zgłosiło się aż czterech potencjalnych wykonawców.

Oprócz budowy buspasa przetarg objejmuje także wymianę nawierzchni całego odcinka drogi, na którym buspas się pojawi. Według kosztorysu to prace warte 20 mln zł. Tymczasem oferty oscylują w granicach od ok. 14 mln 350 tys. do ok. 18 mln 175 tys. zł. Teraz przyjrzymy się im uważnie i wybierzemy najlepszą. Jednak już teraz wiele wskazuje, że uda się rozstrzygnąć przetarg. Zwłaszcza że inwestycja będzie finansowana wspólnie przez samorząd (wspomniane dofinansowanie i środki bieżące) oraz inwestora prywatnego – firmę G City, właściciela pobliskiego centrum handlowego. Wykonawca na wykonanie zadania będzie miał 160 dni. W tym 120 dni przewidziane jest na zasadniczą część robót, zaś pozostałe 40 dni na prace wykończeniowe poza jezdnią.

Buspas i inne udogodnienia

Na jezdni w stronę Bródna buspas powstanie na odcinku od przystanku „CH Targówek 03” do ul. Kondratowicza. W drugim kierunku zacznie się za skrzyżowaniem z ulicami Przy Grodzisku i Malborskiej i zakończy na wysokości przystanku „CH Targówek 03”. Na odcinkach z jednym pasem ruchu jezdnia zostanie poszerzona.

W Warszawie buspasów jest już ponad 84,5 km. Jednym z najnowszych jest ten na ul. Modlińskiej (mnie więcej 7-kilometrowy odcinek między ulicami Aluzyjną a Elektronową). Rozwój infrastruktury drogowej pod kątem komunikacji publicznej to dziś priorytet. Według Barometru Warszawskiego (jesień 2023) jest to najczęściej wybierany środek transportu w Warszawie – stawia na niego ponad połowa ankietowanych. Ponadto w 2023 roku liczba przejazdów pojazdami Warszawskiego Transportu Publicznego oraz pociągami Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej sięgnęła niemal 1 miliarda.

Przy budowie buspasa na ulicach Głębockiej i św. Wincentego nie zabraknie także udogodnień dla innych uczestników ruchu. Będzie osobny pas do skrętu w prawo w ul. Malborską i wydłużony prawoskręt na drogę dojazdową do centrum handlowego Atrium Targówek. Piesi zyskają azyl na przejściu po południowej skrzyżowania ul. św. Wincentego z ulicami Malborską i Przy Grodzisku. Rowerzyści natomiast przedłużoną drogę oraz przejazd po południowej stronie ronda na wysokości wspomnianego centrum, co zapewni ciągłość trasy rowerowej między Bródnem a Białołęką.

Starczy na więcej

Przyznane przez radnych pieniądze pozwolą nam także na rozstrzygnięcie trwających już przetargów. Między innymi tych dotyczących budowy sygnalizacji świetlnej, na które otrzymaliśmy 4 mln zł. Nowe światła powstaną na rondzie na skrzyżowaniu ulic Branickiego i Sarmackiej w Wilanowie oraz na przejściu dla pieszych przez ul. Maczka na wysokości ul. Niedzielskiego „Żywiciela”.

W toku jest także postępowanie przetargowe dotyczące budowy nowej trasy rowerowej na ul. Andersa. Inwestycja obejmuje budowę dwóch dróg rowerowych wzdłuż ulicy – od ul. Nowolipki do ul. Dawidowskiego (po zachodniej stronie) i od ul. Długiej do ul. Świętojerskiej (po wschodniej stronie) – oraz wykonanie wielu mniejszych i większych usprawnień w okolicy. Przyznane przez radę 28,7 mln zł pozwoli na rozstrzygnięcie przetargu i rozpoczęcie prac.

Zmiany w WPF oznaczają także dodatkowe środki na budowę przejścia dla pieszych (wraz z przebudową sygnalizacji) przez Wisłostradę na wysokości ul. Karowej. Od 2014 roku powstało już ponad 100 nowych zebr i wciąż powstają nowe. Ta będzie nie tylko kolejną, ale niezwykle ważną, ponieważ połączy ul. Karową z nowym mostem pieszo-rowerowym. Dzięki niej warszawiacy i turyści bez problemu będę mogli poruszać się między Bulwarami a Starą Pragą.

Ten artykuł został pierwotnie opublikowany w marcu 2024 r. i następnie zaktualizowany o nowe istotne informacje w kwietniu 2024 r.

Projekt stałej organizacji ruchu

Głębocka (buspas) - SOR

Powered by Projectic.pl