Ogłosiliśmy przetarg na warsztaty edukacyjne w ramach kampanii Rowerowy Maj - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Menu główne

22-02-2019

Ogłosiliśmy przetarg na warsztaty edukacyjne w ramach kampanii Rowerowy Maj

To prawdopodobnie największa w Polsce akcja edukacyjna z dziedziny wychowania komunikacyjnego i BRD. Docieramy bezpośrednio do 100 tysięcy dzieci, ich nauczycieli i rodziców.

Od 2016 roku Warszawa staje się na wiosnę wyjątkowo rowerowym miastem. Przez cały maj dzieci starają się dojeżdżać rowerami do swoich szkół i namawiają do tego również swoich rodziców. A to wszystko za sprawą kampanii „Rowerowy Maj”, która przyjechała do nas z Gdańska. W tym roku po raz pierwszy do akcji dołączą również przedszkolaki. Niedawno zamknięto listę zgłoszeń, a koordynatorzy ze szkół i przedszkoli za chwilę rozpoczną akcję edukacyjną.

Sama kampania, która potrwa przez cały maj ma na celu promowanie zdrowego stylu życia wśród najmłodszych i aktywnego sposobu docierania do szkół i przedszkoli. Dzieci za każdy taki przejazd otrzymują naklejki do swoich rowerowych dzienniczków, a także na wspólny plakat w klasie lub grupie w przedszkolu. Ale oprócz najmłodszych, kampania ma również zachęcić rodziców do wybierania innego środka transportu niż samochód. Nie jest to z pewnością łatwy wybór i często, szczególnie w tak dużym mieście jak Warszawa, towarzyszą mu wątpliwości, które mogą przeważać szalę na korzyść samochodu.

W związku z tym w Warszawie jako organizatorzy akcji „Rowerowy Maj” postanowiliśmy wykroczyć  poza aspekt związany z rywalizacją i samym promowaniem aktywnych dojazdów. Stołeczny ZDM, podobnie jak w roku ubiegłym, wykorzysta ten czas również na działania edukacyjne. Tym razem udział weźmie aż 250 warszawskich placówek, do których uczęszcza 100 tys. dzieci.  Wszystkie będą miały okazję wziąć udział w warsztatach edukacyjnych, na które właśnie został ogłoszony

przetarg. To jedna z większych akcji mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa dzieci na drogach.

 

Mamy w sumie 7 rodzajów warsztatów: oddzielne zajęcia dla przedszkolaków, oddzielne dla szkół biorących udział w kampanii po raz pierwszy, kolejne skierowane specjalnie do rodziców i aż cztery tematyczne warsztaty do wyboru, dotyczące między innymi zasad udzielania pierwszej pomocy czy serwisowania i konserwacji roweru. Szczegółowy opis warsztatów dostępny jest na stronie ZDM , a na zgłoszenia oferentów czekamy do 4 marca – informuje Edyta Mantorska, koordynatorka kampanii.

 

Wśród wymagań postawionych przed Wykonawcami jest doświadczenie w koordynowaniu podobnych warsztatów. Wymagamy też, aby dysponowali oni doświadczonymi trenerami, którzy będą prowadzili zajęcia z dziećmi. W ramach oferty konieczne będzie przedstawienie koncepcji scenariuszy warsztatów, dostosowanych do wieku odbiorców. Koncepcja ta podlega ocenie Komisji. Dodatkowe punkty wykonawcy mogą zdobyć np. za zapewnienie aktywnego wykorzystania roweru towarowego podczas warsztatów, przeprowadzenie serwisu rowerów pod szkołą czy przekazanie rodzicom wiedzy o tzw. bikefittingu.

Każda część między sobą różni się tematyką, grupą odbiorców i liczbą warsztatów do zrealizowania. Wykonawcy mogą zgłosić się tylko na jedną część, ale mogą również zdecydować się na złożenie oferty na więcej tematów.

 

–  Rowerowy Maj poza promowaniem samej aktywności fizycznej, ma też na celu przybliżenie dzieciom i rodzicom prawidłowych wzorów zachowań. To, do czego dążymy, to stworzenie miasta przyjaznego wszystkim mieszkańcom, gdzie samodzielna droga dziecka do szkoły nie będzie dla rodzica powodem do niepokoju. Liczymy, że zwiększenie świadomości uczestników ruchu przełoży się na wzrost bezpieczeństwa i w efekcie liczby osób wybierających rower na co dzień. A to z kolei oznacza mniejszy smog, mniejsze korki, mniej problemów z miejscami do parkowania – mówi dyrektor Zarządu Dróg Miejskich, Łukasz Puchalski, pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej.

 

Szczegóły zamówienia znajdują się w sekcji zamówienia publiczne.

 

Powered by Projectic.pl