Planowany jest generalny remont ul. Miodowej. Ma ona szansę stać się elegancką ulicą, z równą jezdnią i chodnikami. O to, jak dokładnie ma wyglądać, pytamy mieszkańców – na uwagi czekamy do 16 września. Remont ul. Miodowej miał się odbyć jeszcze w 2015 r. Zarząd Dróg Miejskich na wniosek organizacji społecznych zadecydował o zwiększeniu zakresu prac i poprzedzeniu ich konsultacjami społecznymi.
Co się zmieni?
Zarząd Dróg Miejskich przygotował dwa warianty możliwych rozwiązań. Nie są to gotowe projekty, ale raczej zestaw propozycji, które chcemy poddać opinii mieszkańców. Poniżej krótkie podsumowanie najważniejszych zmian:
WARIANT 1: zakłada wprowadzenie niewielkich korekt podziału przestrzeni w stosunku do stanu obecnego. Jezdnia zostanie nieznacznie zwężona (do 9 m), zachowane będą po 1 pasie ruchu ogólnego i 1 pasie rowerowym w każdym kierunku. Dzięki zwężeniu jezdni oraz ograniczeniu parkowania (o około kilkanaście miejsc) poszerzone zostaną chodniki. Znajdzie się też miejsce dla zieleni ulicznej, w tym niewielkich drzew. Rozważana będzie także likwidacja sygnalizacji świetlnej na ul. Kapitulnej.
WARIANT 2: wiąże się z nieco większymi zmianami organizacji ruchu. W tym wariancie jezdnia zostaje zwężona do 6 m, zaś istniejące pasy dla rowerów są zlikwidowane. Dzięki temu możliwe jest znaczne poszerzenie chodników bez wyraźnego ograniczania liczby miejsc parkingowych. Jest też więcej miejsca na zieleń lub małą architekturę. Aby uspokoić ruch i zapewnić bezpieczeństwo rowerzystom, planowane są wyniesienia tarcz skrzyżowań do poziomu chodnika, progi wyspowe oraz ograniczenie prędkości do 30 km/h. Planowane jest także wyznaczenie dodatkowych przejść dla pieszych: na pl. Krasińskich i przy posesji nr 18.
ba warianty zakładają wymianę nawierzchni jezdni – możliwe jest zastosowanie nawierzchni asfaltowej, kamiennej lub innej. Wyremontowane zostaną chodniki (zyskają nawierzchnię z płyt kamiennych jak na Krakowskim Przedmieściu), pojawią się też nowe latarnie (zabytkowe pastorały).
Oprócz Miodowej, zmiany mogą objąć także sąsiednie ulice: Długą i Podwale. Jedną z propozycji jest odwrócenie kierunku ruchu na ul. Podwale i ul. Kilińskiego – wjazd w nie odbywałby się od strony ul. Długiej. Rozważane jest także wprowadzenie ograniczeń w parkowaniu pojazdów na tych ulicach do 2 godzin (nie dotyczy mieszkańców). Na ul. Długiej możliwe jest wyznaczenie postoju dla autokarów turystycznych.
Jak można wziąć udział w konsultacjach:
Przyjdź na spacer połączony ze spotkaniem dyskusyjnym
Spacery rozpoczynamy spod kolumny Zygmunta
Spotkania odbędą się w sali konferencyjnej Muzeum Ordynariatu Polowego
(wejście przez Katedrę od ul. Długiej 13/15)
Do wyboru są dwa terminy:
sobota, 5 września
- spacer o godz. 10:00
- spotkanie w godz. 11:00-13:00
środa, 9 września
- spacer o godz. 17:00
- spotkanie w godz. 18:00-20:00
Porozmawiaj o planowanych rozwiązań i zgłoś uwagi w terenowym punkcie konsultacyjnym
Nna skwerze nad tunelem Trasy W-Z, w godz. 15:00-18:00:
- 27 sierpnia (czwartek)
- 14 września (poniedziałek) -> z powodu warunków pogodowych punkt z 7 września przeniesiony na 14 września
Prześlij swoje opinie na adres miodowa@zdm.waw.pl
Ulica przed przebudową
Efekty przebudowy
Pełny raport z konsultacji społecznych znajduje się pod adresem: konsultacje.um.warszawa.pl/miodowa.