Planujemy budowę czterech nowych dróg dla rowerów: w Al. Jerozolimskich, ul. Kasprzaka, Wolskiej i Połczyńskiej, ul. Powsińskiej i Wiertniczej oraz ul. Jagiellońskiej. W konsultacjach dotyczących projektów tych tras otrzymaliśmy mnóstwo uwag. Dzięki nim udało się poprawić projekty.
Konsultacje w sprawie projektów odbyły się w kwietniu. Na spotkaniach konsultacyjnych, mailowo i pisemnie otrzymaliśmy kilkaset uwag dotyczących zaprojektowanych tras. Te, które były możliwe do wprowadzenia, zostały uwzględnione i wprowadzone do projektu. Na pozostałe odpowiedzieliśmy w raporcie, uzasadniając dlaczego nie było można ich uwzględnić.
Co dokładnie planujemy?
Projektowane odcinki połączą istniejące odcinki dróg rowerowych i pomogą stworzyć spójny system dróg rowerowych.
- Aleje Jerozolimskie: planujemy utworzenie trasy rowerowej od ul. Grzymały-Sokołowskiego do pl. Zawiszy, po obu stronach ulicy. Częściowo będzie ona prowadzić po jezdniach serwisowych. W ten sposób powstanie spójna trasa łącząca Ursus i Włochy z Ochotą i centrum. Projekt został przygotowany w 3 wariantach. Do realizacji wybrano wariant 2.
- Kasprzaka-Wolska-Połczyńska: planujemy budowę drogi dla rowerów po południowej stronie jezdni na odcinku od granicy Warszawy do ul. Ordona. To łącznie ponad 5 km infrastruktury dla rowerów, łączącej Bemowo, Ursus i Włochy z Wolą i Śródmieściem. Dalszy odcinek do al. Prymasa Tysiąclecia powstaje w ramach inwestycji prywatnej.
- Powsińska-Wiertnicza: droga dla rowerów połączy istniejące i bardzo uczęszczane przez rowerzystów drogi dla rowerów wzdłuż Trasy Siekierkowskiej i al. Wilanowskiej. Będzie prowadzić po zachodniej stronie jezdni na odcinku ponad 4 km.
- Jagiellońska: droga dla rowerów powstanie na odcinku od Trasy Toruńskiej do ronda Starzyńskiego, częściowo z wykorzystaniem jezdni serwisowych.
Efekty budowy dróg dla rowerów
Pełny raport z konsultacji społecznych znajduje się pod adresem: konsultacje.um.warszawa.pl/konsultacja/7-nowych-tras-rowerowych-targowek-praga-poludnie-ursynow-wola-i-bielany. Wszystkie trasy zostały wykonane w ramach unijnego programu ZIT WOF. Zachęcamy do zapoznania się z jego podsumowaniem.