Zarząd Dróg Miejskich opiniuje i uzgadnia sprawy m.in. z zakresu organizacji ruchu, sygnalizacji świetnej, oświetlenia ulicznego.
Szczegółowy tryb uzyskania opinii lub uzgodnienia, wraz z wykazem wymaganych dokumentów, dostępny jest w karcie usług odpowiedniej dla danego zakresu sprawy (do pobrania na dole strony).
Wśród opiniowanych spraw znajdują się te z zakresu:
- projektów organizacji ruchu
- budowy, przebudowy, inwentaryzacji oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej
- projektu organizacji ruchu w zakresie sygnalizacji i elementów MSI
- dostępu do drogi publicznej
- zmiany zagospodarowania terenu przyległego do pasa drogi w zakresie włączenia do drogi
- usytuowania obiektu przy zewnętrznej krawędzi jezdni
- odstępstw od przepisów techniczno-budowlanych
- zgłoszenia zmian w organizacji ruchu
- projektu czasowej organizacji ruchu
- projektu decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
Wszystkie projekty opiniowane są przez tzw. Radę Techniczną.
Szczegółowe informacje można także uzyskać pod poniższymi numerami telefonów.
Wydział Opiniowania i Umów
- Zespół ds. opiniowania
Wydział Organizacji Ruchu
- Stała organizacja ruchu
- dzielnice: Białołęka, Bielany, Praga-Północ, Targówek – tel. 22 55 89 289
- dzielnice: Bemowo, Śródmieście (północ), Ursus, Żoliborz – tel. 22 55 89 549
- dzielnice: Ochota, Śródmieście (południe), Ursynów, Włochy – tel. 22 55 89 549
- dzielnice: Mokotów, Praga-Południe, Rembertów, Wawer, Wesoła, Wilanów – tel. 22 55 89 522
- Czasowa organizacja ruchu