Reklamacje

Reklamacje

Kierujący lub właściciel pojazdu, kwestionujący zasadność wystawienia dokumentu opłaty dodatkowej, może złożyć reklamację w terminie 7 dni (kalendarzowych), liczonych od dnia następnego po:

  • wystawieniu dokumentu opłaty dodatkowej i umieszczeniu go pod wycieraczką przedniej szyby pojazdu, albo
  • doręczeniu wezwania (jeżeli wcześniej reklamacja nie była wnoszona).

Złożenie reklamacji zawiesza obowiązek uiszczenia opłaty dodatkowej do czasu uzyskania odpowiedzi.

Sposób wnoszenia reklamacji

Reklamacje składa się pisemnie:

  • drogą elektroniczną na adres: reklamacjeSPPN@zdm.waw.pl
  • za pośrednictwem skrzynki podawczej ePUAP
  • pocztą na adres: Zarząd Dróg Miejskich, ul. Chmielna 120, 00-801 Warszawa,
  • osobiście w Kancelarii ZDM (godziny otwarcia i adres na stronie Kontakt).

Zawartość reklamacji

Reklamacja powinna zawierać:

  • imię i nazwisko oraz adres pocztowy wnoszącego reklamację – reklamacje niezawierające tych danych pozostaną bez rozpoznania,
  • nr rejestracyjny pojazdu,
  • nr dokumentu opłaty dodatkowej lub przynajmniej datę zdarzenia,
  • uzasadnienie reklamacji, najlepiej poparte stosownymi dokumentami.

Procedura reklamacyjna mająca na celu zweryfikowanie zasadności wystawienia dokumentu opłaty dodatkowej, polega m.in. na sprawdzeniu opłat wniesionych w parkomatach oraz w systemie płatności mobilnych – zatem w przypadku:

    • podania na bilecie prawidłowego numeru rejestracyjnego pojazdu – nie trzeba załączać oryginału biletu do wnoszonej reklamacji,
    • błędnego numeru rejestracyjnego na bilecie lub braku możliwości odczytania biletu podczas kontroli pojazdu (np. z powodu niewyłożenia, wyłożenia odwrotną stroną) – oryginał biletu należy dołączyć do reklamacji. Na wniosek zainteresowanego, po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego oryginał biletu zostanie zwrócony z odpowiedzią na reklamację.

Przykładowe dokumenty, które warto dołączyć do reklamacji, np. w razie wniesienia opłaty przez mobiParking:

    • na poprzedni numer rejestracyjny pojazdu – skan/kopię karty pojazdu z adnotacją urzędową o przerejestrowaniu pojazdu,
    • na numer własnego pojazdu, mimo utraty możliwości korzystania z niego – zaświadczenie z zakładu naprawczego, umowę z ubezpieczycielem/ zakładem naprawczym lub inny dokument potwierdzający wydanie pojazdu zastępczego do używania w określonym terminie, nie dłuższym niż czas naprawy albo likwidacji szkody na pojazd zastępczy.

Czas rozpatrzenia reklamacji

Uchwała nr XXXVI/1077/2008 Rady m.st. Warszawy nie ustala terminu na udzielenie odpowiedzi na reklamację dotyczącą opłaty dodatkowej. Odpowiedzi na reklamacje udzielane są w kolejności ich wpływu, dokładamy starań aby termin udzielenia odpowiedzi nie przekraczał 30 dni.

W przypadku nieuzyskania w ciągu 30 dni odpowiedzi na reklamację należy najpierw sprawdzić, czy na pewno reklamacja została wysłana na prawidłowy adres, a jeśli tak – zadzwonić pod nr 22 55 89 320.

Odpowiedź na reklamację

Odpowiedzi na reklamacje wysyłane są listem poleconym za potwierdzeniem odbioru, listem zwykłym lub drogą elektroniczną, w zależności od potrzeby, sposobu złożenia reklamacji czy życzenia wnioskodawcy. Na życzenie zainteresowanego złożone oryginały dokumentów odsyła się pocztą wraz z odpowiedzią.

Osoba, która nie zgadza się z otrzymaną odpowiedzią na reklamację, może wnieść odwołanie do Komisji Odwoławczej, powołanej przez Prezydenta m.st. Warszawy, w ciągu 7 dni od daty otrzymania powiadomienia o nieuwzględnieniu reklamacji.

Odwołanie składa się za pośrednictwem ZDM, dołączając te dokumenty, których nie otrzymał ZDM wraz z reklamacją.

Powered by Projectic.pl