Trwają prace związane z rozszerzeniem strefy płatnego parkowania na Kamionku. Wyznaczamy tam ok. 2 tys. miejsc postojowych, wprowadzamy też inne zmiany w ruchu. Część ulic stanie się jednokierunkowa, co pozwoli uzyskać dodatkowe miejsca, w tym niektóre tylko dla mieszkańców. Publikujemy projekty zmian w organizacji ruchu wraz z omówieniem.
SPPN na Kamionku w liczbach
Strefa płatnego parkowania będzie obowiązywać od 4 listopada 2024 r. Trwają intensywne przygotowania do jej wdrożenia. Na ulicach Kamionka pojawi się 60 parkomatów, trzeba też ustawić nowe znaki pionowe oraz poziome, aby precyzyjnie wyznaczyć miejsca postojowe.
Na Kamionku strefa płatnego parkowania obejmie 30 ulic, alej i placów mających status drogi publicznej. To zdecydowana większość ulic, lecz nie wszystkie. Zgodnie z przepisami strefa nie jest wprowadzana na drogach wewnętrznych, terenach osiedlowych i terenach prywatnych. Za organizację ruchu i parkowania na takich obszarach odpowiadają ich zarządcy, czyli np. urząd dzielnicy, deweloper, administracja osiedla lub wspólnota mieszkaniowa.
lub tabele zawierające szczegółowe informacje dla danego zagadnienia.
-
Blisko 2 tysiące miejsc oraz 130 tylko dla mieszkańców
Łączna długość ulic we wprowadzanej strefie płatnego parkowania w to blisko 17 km. Wyznaczamy na nich ok. 2 tys. ogólnodostępnych miejsc postojowych. Na obszarze Kamionka zostaną też oczywiście wyznaczone miejsca dla osób z niepełnosprawnościami (“niebieskie koperty”).
Dodatkowo, bilans parkingowy poprawią strefy przeznaczone do parkowania tylko dla mieszkańców. To miejsca (za znakiem B-35) oraz strefy (za znakiem B-39) z zakazem postoju, który nie będzie dotyczył tylko posiadaczy odpowiedniego identyfikatora, przysługującego mieszkańcom najbliższej okolicy. Są one wprowadzane tam, gdzie niemożliwe jest wyznaczenie pełnowymiarowych – w rozumieniu odpowiednich przepisów – stanowisk postojowych, co jest warunkiem koniecznym do poboru opłat. Ponadto, dodatkowe miejsca dla mieszkańców zostały oznaczone znakiem B-35 oraz tabliczką z cyfrą 6 (nie dotyczy posiadaczy abonamentu mieszkańca SPPN), gdzie każdy mieszkaniec w ramach obszaru abonamentowego będzie miał możliwość postoju na drodze niepublicznej zarządzanej przez Urząd Dzielnicy Praga-Południe (np. na podwórkach).
Łącznie w rejonie Kamionka będzie około 130 dodatkowych miejsc dla samochodów mieszkańców. Przybliżoną lokalizację takich miejsc przedstawiamy na grafice poniżej. Nie są to oczywiście wszystkie parkingi w dzielnicy. Miejsca parkingowe znajdują się również m.in. w garażach czy na podwórkach. Nie wchodzą one jednak w poczet SPPN i nie wliczamy ich do podanej statystyki.
Czy wiesz, że…
Szczegóły rozwiązań dla każdego odcinka można zobaczyć w sekcji “Projekty organizacji ruchu”.
Identyfikator B-35 stanowi dodatkowe uprawnienie przypisane do abonamentu mieszkańca. Nie jest osobnym fizycznym dokumentem, o który trzeba byłoby dodatkowo wnioskować.
Jeśli w zasięgu danego abonamentu są miejsca “tylko dla mieszkańców”, to od razu automatycznie zostaną one do niego dopisane za pomocą odpowiedniego oznaczenia.
Jeszcze więcej informacji o zasadach działania identyfikatora znajduje się w osobnej sekcji na naszej stronie internetowej.
-
Ulice jednokierunkowe
Obecnie na Kamionku są 2 odcinki ulic jednokierunkowych na 2 ulicach. W ramach wprowadzania strefy pojawi się kolejnych 9 takich odcinków na 8 ulicach (jedna ulica może mieć więcej niż jeden odcinek). Celem zmian w organizacji ruchu jest zwiększenie liczby legalnych miejsc postojowych oraz ograniczenie ruchu tranzytowego na ulicach lokalnych.. Odcinki ulic jednokierunkowych są zaznaczone na grafice poniżej. Dodatkowo zostały wskazane w tabeli na dole strony.
Czy wiesz, że…
Szczegóły rozwiązań dla każdego odcinka można zobaczyć w sekcji “Projekty organizacji ruchu“.
-
Parkowanie na jezdni
Wprowadzanie strefy płatnego parkowania niesie ze sobą obowiązek wykonania nowych projektów organizacji ruchu dla praktycznie wszystkich ulic, które mają być nią objęte. Na części z nich są to kosmetyczne poprawki. Na niektórych wprowadzamy jednak szerzej zakrojone zmiany w organizacji ruchu.
Zupełnie nowe miejsca postojowe w dużej liczbie zostaną wyznaczone m.in. na odcinkach ulic Mińskiej, Żupniczej i Międzynarodowej (przy parku Skaryszewskim, wraz z przekształceniem tego odcinka w strefę zamieszkania). Oprócz tego na wielu lokalnych uliczkach parkowanie zostanie w części lub całości przeniesione na jezdnię, uwalniając przestrzeń na chodnikach dla pieszych. Przybliżoną lokalizację takich miejsc przedstawiamy na grafice poniżej.
Czy wiesz, że…
Celem tej sekcji jest pokazanie najważniejszych miejsc, w których parkowanie przenoszone jest z chodników na jezdnie i/lub tworzone są na jezdni zupełnie nowe miejsca postojowe.
Szczegóły rozwiązań dla każdego odcinka można zobaczyć w sekcji “Projekty organizacji ruchu“.
-
Harmonogram prac
Na wszystkich ulicach włączanych do SPPN musi zostać wprowadzona nowa organizacja ruchu. Wiąże się to z przygotowaniem projektów czasowej (na okres robót) oraz stałej organizacji ruchu. Po zatwierdzeniu projekty te są sukcesywnie wdrażane w terenie. W tej sekcji prowadzimy stale aktualizowaną listę ulic, na których w najbliższym czasie będzie zmieniona organizacja ruchu. Może się to wiązać z przejściowymi utrudnieniami, takimi jak czasowe wyłączenie z użytku miejsc postojowych w celu zmiany lub odświeżenia oznakowania.
Harmonogram prac znany jest zazwyczaj z tygodniowym wyprzedzeniem, ponieważ z takim zapasem wykonawca musi zgłosić zamiar wejścia w teren w konkretnym terminie. Znaki informujące o czasowej organizacji ruchu, obejmującej często zakaz parkowania na przestrzeni kilku dni, wystawiane są zaś z co najmniej 5-dniowym wyprzedzeniem. Roboty są dzielone na etapy. To konieczne, bo wiążą się z czasowym wyłączeniem miejsc postojowych z użytku. Aby zminimalizować utrudnienia, prace nie są prowadzone jednocześnie na zbyt dużym obszarze. Pod uwagę trzeba też wziąć pogodę. Technologia wykonywania oznakowania poziomego wymaga suchego podłoża. Ważne jest więc, aby w trakcie malowania nie padał deszcz.
Na terenach przygotowanych do włączenia do strefy znaki informujące o obowiązku płatności za parkowanie będą oczywiście zakryte lub przekreślone do początku listopada, kiedy SPPN zacznie obowiązywać.
Prace planowane w najbliższym czasie
Lista uszeregowana jest alfabetycznie, podana jest ulica, odcinek, termin rozpoczęcia prac i termin zakończenia. W przypadku złych warunków atmosferycznych terminy mogą ulec zmianie. Lista będzie aktualizowana w miarę pojawiania się nowych informacji.
Przepraszamy za przejściowe utrudnienia i prosimy o zwracanie uwagi na nowe znaki.
- ul. Kamionkowska
- 26.11 – 27.11 – etap III
- ul. Kamionkowska
-
Projekty organizacji ruchu
Na dole strony zostały udostępnione do pobrania projekty organizacji ruchu dla Kamionka. W odnalezieniu projektu w konkretnym folderze pomoże poniższa tabela, z której można pobrać też pliki dla pojedynczych ulic.
Projekty zamieszczone na stronie są zatwierdzone i w takim kształcie zostały przekazane do wdrożenia. W czasie wdrożenia podlegają drobnym korektom np. w zakresie lokalizacji poszczególnych znaków drogowych. Korekty te mogą nie być widoczne na projektach zamieszczonych na stronie.
SPPN na obszarze Kamionka - tabela z projektami
ulica/obszar odcinek numer arkusza projektowego ew. dodatkowe informacje zatwierdzony projekt stałej organizacji ruchu Wybrzeże Szczecińskie Wybrzeże Szczecińskie 6 - Zamoście 1A KIiknij, aby pobrać Wybrzeże Szczecińskie Zamoście - Sokola 1B Kliknij, aby pobrać Wybrzeże Szczecińskie Sokola - Poniatowskiego 1C Kliknij, aby pobrać Zamoście most Świętokrzyski - Sokola 2 Kliknij, aby pobrać Sokola Zamoście - Zamoyskiego 3A Kliknij, aby pobrać Sokola Wybrzeże Szczecińskie - Zamoście 3B Kliknij, aby pobrać Zamoyskiego Sokola - Targowa 4A Kliknij, aby pobrać Zamoyskiego Zieleniecka - Lubelska 4B po stronie północnej wg. projektu 4B, po stronie południowej wg. osobnego projektu w ramach przebudowy tego odcinka
Kliknij, aby pobrać: - • arkusz 4B
- • przebudowa
Targowa wiadukt kolejowy - Zieleniecka 5 Kliknij, aby pobrać: - • arkusz 5
- • korekta
Grochowska Międzynarodowa - Terespolska 6B' wyznaczenie parkowania na jezdni
Kliknij, aby pobrać: - • arkusz 6B'
- • korekta
- • korekta'
- • korekta'"
Skaryszewska Targowa - Dworzec Wschodni 7 wprowadzenie ruchu jednokierunkowego; wyznaczenie parkowania na jezdni; postój tylko dla mieszkańców z identyfikatorem B-35
Kliknij, aby pobrać: - • arkusz 7
- • korekta
Dworzec Wschodni - 8 Kliknij, aby pobrać Lubelska Lubelska - tory kolejowe 9A wyznaczenie parkowania na jezdni
Kliknij, aby pobrać: - • arkusz 9A
- • korekta
Lubelska Dworzec Wschodni - Wedla 9B Kliknij, aby pobrać: - • arkusz 9B
- • korekta
Joselewicza/Frycza-Modzelewskiego Lubelska - Bliska 10 wprowadzenie ruchu jednokierunkowego; wyznaczenie parkowania na jezdni
Kliknij, aby pobrać: - • arkusz 10
• korektaŻupnicza Bliska - Chodakowska 11 wyznaczenie parkowania na jezdni
Kliknij, aby pobrać: - • arkusz 11
- • korekta
Bliska Dworzec Wschodni - Żupnicza 12 Kliknij, aby pobrać Mińska Grochowska - Mińska 15 13 wyznaczenie parkowania na jezdni
Kliknij, aby pobrać Mińska Bliska - Podskarbińska 13B wyznaczenie parkowania na jezdni
Kliknij, aby pobrać: - • arkusz 13B
- • korekta
- • korekta'
Zieleniecka Targowa - Rondo Waszyngtona 14 Kliknij, aby pobrać Rondo Waszyngtona skrzyżowanie ulic Poniatowskiego - Waszyngtona - Francuska - Zieleniecka 15 Kliknij, aby pobrać al. Waszyngtona Saska - Kanał Wystawowy 16 Kliknij, aby pobrać: - • arkusz 16
- • korekta
Międzynarodowa Grochowska - Waszyngtona 17' wyznaczenie parkowania na jezdni; postój tylko dla mieszkańców z identyfikatorem B-35; strefa zamieszkania
Kliknij, aby pobrać: - • arkusz 17'
- • korekta
Chodakowska Chodakowska 4 - Groszowicka 18 wprowadzenie ruchu jednokierunkowego; wyznaczenie parkowania na jezdni
Kliknij, aby pobrać: - • arkusz 18
- • korekta
Terespolska Grochowska - Mińska 19 Kliknij, aby pobrać: - • arkusz 19
- • korekta
Groszowicka Terespolska - Groszowicka 12 20 wprowadzenie ruchu jednokierunkowego (na odcinku Groszowicka 12 - Owsiana)
Kliknij, aby pobrać Owsiana Groszowicka - Owsiana 14 21 postój tylko dla mieszkańców z identyfikatorem B-35
Kliknij, aby pobrać: - • arkusz 21
- • korekta
Gocławska Grochowska - Mińska 22 Kliknij, aby pobrać Kamionkowska Mińska - Terespolska 23'' wprowadzenie ruchu jednokierunkowego (na odcinku Gocławska - Mińska); wyznaczenie parkowania na jezdni; postój tylko dla mieszkańców z identyfikatorem B-35
Kliknij, aby pobrać: - • arkusz 23''
- • korekta
Stanisława Augusta Międzynarodowa - Terespolska 24 postój tylko dla mieszkańców z identyfikatorem B-35
Kliknij, aby pobrać Podskarbińska Mińska - koniec ulicy 25 Kliknij, aby pobrać Kałuszyńska Kałuszyńska 7 - Gocławska 26 wprowadzenie ruchu jednokierunkowego
Kliknij, aby pobrać Drewnicka Gocławska - Rybna 27 postój tylko dla mieszkańców z identyfikatorem B-35
Kliknij, aby pobrać Rybna Mińska - Kałuszyńska 28A wprowadzenie ruchu jednokierunkowego; postój tylko dla mieszkańców z identyfikatorem B-35
Kliknij, aby pobrać Rybna Drewnicka - koniec ulicy 28B postój tylko dla mieszkańców z identyfikatorem B-35
Kliknij, aby pobrać Stanisławowska Mińska - Terespolska 29 Kliknij, aby pobrać Wawerska Mińska - Kamionkowska 31 postój tylko dla mieszkańców z identyfikatorem B-35
Kliknij, aby pobrać Głucha Mińska - Kamionkowska 30 wprowadzenie ruchu jednokierunkowego
Kliknij, aby pobrać
Projekty zamieszczone na stronie są zatwierdzone i w takim kształcie zostały przekazane do wdrożenia. W czasie wdrożenia podlegają drobnym korektom np. w zakresie lokalizacji poszczególnych znaków drogowych.
Korekty te mogą nie być widoczne na projektach zamieszczonych na stronie. Projekty są aktualne na dzień publikacji tj. 20.08.2024 r.
Czy wiesz, że…
Od 5 października można już składać wnioski o wydanie abonamentu mieszkańca. Zachęcamy w szczególności do zrobienia tego przez internet za pomocą strony AbonamentZdomu.zdm.waw.pl.