Konsultacje społeczne dotyczące rozszerzenia Strefy Płatnego Parkowania na Ochocie odbyły się w październiku i listopadzie 2020 r. Raport podsumowujący konsultacje społeczne został opublikowany 2 marca 2021. Raport, wraz z odpowiedziami na uwagi zgłoszone w trakcie konsultacji, jest do pobrania na dole strony.
Przedłużenie terminu wynikało z konieczności drobiazgowego sprawdzenia wszystkich złożonych uwag. Ich liczba była bardzo duża (ponad 500 wiadomości e-mail i wypełnionych formularzy z uwagami), zaś większość uwag dotyczyła szczegółowych rozwiązań projektowych na poszczególnych ulicach. Ich analiza wymagała dodatkowego czasu, dzięki czemu możliwe jest uwzględnienie jak największej liczby uwag.
Strefa płatnego parkowania ma przede wszystkim chronić potrzeby parkingowe lokalnej społeczności. W drugiej kolejności ma pozwalać na odpłatne parkowanie dojeżdżającym spoza dzielnicy. Właśnie odpłatność ma wpływ na ograniczenie zainteresowania parkowaniem wśród przyjezdnych, zwiększając tym samym szanse na znalezienie miejsca parkingowego mieszkańcom z najbliższej okolicy.
Decyzję o zmianach granic strefy płatnego parkowania podejmują radni m.st. Warszawy. Zanim dojdzie do głosowania, Zarząd Dróg Miejskich przygotowuje analizy i projekty niezbędne do podjęcia decyzji. Aby jak najlepiej odpowiadały one potrzebom lokalnej społeczności, skonsultowaliśmy je z mieszkańcami.
Mieszkańcy mogli zapoznać się z koncepcją zmian organizacji ruchu i parkowania na ulicach Ochoty, a także wynikami pomiarów zapełnienia miejsc postojowych i ich rotacji.
Aby ułatwić dyskusję, dzielnica została podzielona na 5 mniejszych obszarów:
Jak można było wziąć udział w konsultacjach?
Każdemu z 5 obszarów poświęcone było osobne spotkanie on-line transmitowane na portalu YouTube, podczas którego można było zadawać pytania na czacie. W drugiej części spotkania na platformie Zoom można było porozmawiać z urzędnikami i projektantami. Do dyspozycji mieszkańców były również dyżury telefoniczne, na których projektanci i urzędnicy odpowiadali na pytania.
Projekty w wersji elektronicznej są dostępne na naszej stronie, załączniki do pobrania znajdują się na dole strony. Od 28 października projekty w wersji papierowej były też dostępne w 5 bibliotekach na terenie dzielnicy Ochota:
- obszar 1 – Przystanek Książka, ul. Grójecka 42
- obszar 2 – Biblioteka „Przy Zawiszy”, Aleje Jerozolimskie 121/123
- obszar 3 – XI Czytelnia Naukowa, ul. Grójecka 77
- obszar 4 – Biblioteka „Piątka”, ul. Grójecka 109
- obszar 5 – Biblioteka „Przy Baleya”,ul. Baleya 9
W związku z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 6 listopada 2020 r., w dniach od 9 do 29 listopada br. biblioteki na terenie dzielnicy Ochota były zamknięte. Projekty w wersji papierowej zostały wtedy przeniesione do nowych lokalizacji. Można się było tam z nimi zapoznać od 10 listopada do końca konsultacji.
- obszary 1 i 3 – Urząd Dzielnicy Ochota
- ul. Grójecka 17a
- projekty były dostępne w Wydziale Obsługi Mieszkańca (WOM)
- obszar 2 – siedziba Zarządu Dróg Miejskich
- ul. Chmielna 120
- projekty znajdowały się w sali obsługi na parterze budynku
- obszary 4 i 5 – Miejsce Aktywności Lokalnej (MAL)
- ul. Grójecka 109
- projekty były wywieszone w witrynie MAL od strony placu “Pod Skrzydłami”, czyli na północnej fasadzie budynku
Porozmawiajmy
na spotkaniu on-line
od godziny 17:30
- obszar 1 – 29 października (czwartek)
- Zapis transmisji spotkania na YouTube: https://youtu.be/C8Yx-GxbOts.
- Projekty dla obszaru 1 oraz prezentacja ze spotkania są dostępne na dole strony.
- obszar 4 – 3 listopada (wtorek):
- Zapis transmisji spotkania na YouTube: https://youtu.be/qrMb9_QDcZc
- Projekty dla obszaru 4 oraz prezentacja ze spotkania są dostępne na dole strony.
- obszar 5 – 6 listopada (piątek):
- Zapis transmisji spotkania na YouTube: https://youtu.be/HPKQV1-Z6pI
- Projekty są dla obszaru 5 oraz prezentacja ze spotkania są dostępne na dole strony.
- obszar 3 – 9 listopada (poniedziałek)
- Zapis transmisji spotkania na YouTube: https://youtu.be/nnyfaswBjZg
- Projekty dla obszaru 3 oraz prezentacja ze spotkania są dostępne na dole strony.
- obszar 2 – 13 listopada (piątek)
- Zapis transmisji spotkania na YouTub: https://youtu.be/PF4s-U-mNUo
- Projekty dla obszaru 2 oraz prezentacja ze spotkania są dostępne na dole strony.
Każdemu z pięciu obszarów poświęcone było osobne spotkanie on-line.
Spotkania składały się z dwóch części.
CZĘŚĆ I
od godz. 17:30 – spotkanie na YouTube
Podczas pierwszej części można było obejrzeć prezentacje oraz zadawać pytania i dyskutować na czacie.
CZĘŚĆ II
od ok. godz. 19 – moderowana dyskusja na platformie Zoom
W drugiej części można było porozmawiać z urzędnikami i projektantami. Ta cześć nie była transmitowana na YouTube. Osoby chcące dołączyć do dyskusji na ZOOM przesyłały swoje zgłoszenie na adres e-mail dedykowany dla danego obszaru.
Do dyspozycji mieszkańców były również dyżury telefoniczne, na których projektanci i urzędnicy będą odpowiadali na pytania.
na dyżurze telefonicznym z projektantami i urzędnikami
pod numerem 509 690 364, w godzinach 10:00 – 14:00
- obszar 1 – 30 października (piątek)
- obszar 4 – 6 listopada (piątek)
- obszar 5 – 7 listopada (sobota)
- obszar 3 – 10 listopada (wtorek)
- obszar 2 – 16 listopada (poniedziałek)
Można też było przesłać swoje uwagi do projektów:
mailowo na adres sppnochota@zdm.waw.pl
lub za pomocą formularza elektronicznego
w terminie do 20 listopada 2020 roku włącznie
Pełny raport z konsultacji społecznych znajduje się pod adresem: konsultacje.um.warszawa.pl/sppn_ochota.