Strefa płatnego parkowania ma przede wszystkim chronić potrzeby parkingowe lokalnej społeczności. W drugiej kolejności ma pozwalać na odpłatne parkowanie dojeżdżającym spoza dzielnicy. Właśnie odpłatność ma wpływ na ograniczenie zainteresowania parkowaniem wśród przyjezdnych, zwiększając tym samym szanse na znalezienie miejsca parkingowego mieszkańcom z najbliższej okolicy.
Decyzję o zmianach granic strefy płatnego parkowania podejmują radni m.st. Warszawy. Zanim dojdzie do głosowania, Zarząd Dróg Miejskich przygotowuje analizy i projekty niezbędne do podjęcia decyzji. Aby jak najlepiej odpowiadały one potrzebom lokalnej społeczności, skonsultowaliśmy je z mieszkańcami.
Mieszkańcy mogli zapoznać się z koncepcją zmian organizacji ruchu i parkowania na ulicach Ochoty, a także wynikami pomiarów zapełnienia miejsc postojowych i ich rotacji.
Aby ułatwić dyskusję, dzielnica została podzielona na 5 mniejszych obszarów:
Jak można było wziąć udział w konsultacjach?
Każdemu z 5 obszarów poświęcone było osobne spotkanie on-line transmitowane na portalu YouTube, podczas którego można było zadawać pytania na czacie. W drugiej części spotkania na platformie Zoom można było porozmawiać z urzędnikami i projektantami. Do dyspozycji mieszkańców były również dyżury telefoniczne, na których projektanci i urzędnicy odpowiadali na pytania.
Projekty w wersji elektronicznej są dostępne na naszej stronie, załączniki do pobrania znajdują się na dole strony. Od 28 października projekty w wersji papierowej były też dostępne w 5 bibliotekach na terenie dzielnicy Ochota:
- obszar 1 – Przystanek Książka, ul. Grójecka 42
- obszar 2 – Biblioteka „Przy Zawiszy”, Aleje Jerozolimskie 121/123
- obszar 3 – XI Czytelnia Naukowa, ul. Grójecka 77
- obszar 4 – Biblioteka „Piątka”, ul. Grójecka 109
- obszar 5 – Biblioteka „Przy Baleya”,ul. Baleya 9
W związku z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 6 listopada 2020 r., w dniach od 9 do 29 listopada br. biblioteki na terenie dzielnicy Ochota były zamknięte. Projekty w wersji papierowej zostały wtedy przeniesione do nowych lokalizacji. Można się było tam z nimi zapoznać od 10 listopada do końca konsultacji.
- obszary 1 i 3 – Urząd Dzielnicy Ochota
- ul. Grójecka 17a
- projekty były dostępne w Wydziale Obsługi Mieszkańca (WOM)
- obszar 2 – siedziba Zarządu Dróg Miejskich
- ul. Chmielna 120
- projekty znajdowały się w sali obsługi na parterze budynku
- obszary 4 i 5 – Miejsce Aktywności Lokalnej (MAL)
- ul. Grójecka 109
- projekty były wywieszone w witrynie MAL od strony placu „Pod Skrzydłami”, czyli na północnej fasadzie budynku
Porozmawiajmy
na spotkaniu on-line
od godziny 17:30
- obszar 1 – 29 października (czwartek)
- Zapis transmisji spotkania na YouTube: https://youtu.be/C8Yx-GxbOts.
- Projekty dla obszaru 1 oraz prezentacja ze spotkania są dostępne na dole strony.
- obszar 4 – 3 listopada (wtorek):
- Zapis transmisji spotkania na YouTube: https://youtu.be/qrMb9_QDcZc
- Projekty dla obszaru 4 oraz prezentacja ze spotkania są dostępne na dole strony.
- obszar 5 – 6 listopada (piątek):
- Zapis transmisji spotkania na YouTube: https://youtu.be/HPKQV1-Z6pI
- Projekty są dla obszaru 5 oraz prezentacja ze spotkania są dostępne na dole strony.
- obszar 3 – 9 listopada (poniedziałek)
- Zapis transmisji spotkania na YouTube: https://youtu.be/nnyfaswBjZg
- Projekty dla obszaru 3 oraz prezentacja ze spotkania są dostępne na dole strony.
- obszar 2 – 13 listopada (piątek)
- Zapis transmisji spotkania na YouTub: https://youtu.be/PF4s-U-mNUo
- Projekty dla obszaru 2 oraz prezentacja ze spotkania są dostępne na dole strony.
Każdemu z pięciu obszarów poświęcone było osobne spotkanie on-line.
Spotkania składały się z dwóch części.
CZĘŚĆ I
od godz. 17:30 – spotkanie na YouTube
Podczas pierwszej części można było obejrzeć prezentacje oraz zadawać pytania i dyskutować na czacie.
CZĘŚĆ II
od ok. godz. 19 – moderowana dyskusja na platformie Zoom
W drugiej części można było porozmawiać z urzędnikami i projektantami. Ta cześć nie była transmitowana na YouTube. Osoby chcące dołączyć do dyskusji na ZOOM przesyłały swoje zgłoszenie na adres e-mail dedykowany dla danego obszaru.
Do dyspozycji mieszkańców były również dyżury telefoniczne, na których projektanci i urzędnicy będą odpowiadali na pytania.
na dyżurze telefonicznym z projektantami i urzędnikami
pod numerem 509 690 364, w godzinach 10:00 – 14:00
- obszar 1 – 30 października (piątek)
- obszar 4 – 6 listopada (piątek)
- obszar 5 – 7 listopada (sobota)
- obszar 3 – 10 listopada (wtorek)
- obszar 2 – 16 listopada (poniedziałek)
Można też było przesłać swoje uwagi do projektów:
mailowo na adres sppnochota@zdm.waw.pl
lub za pomocą formularza elektronicznego
w terminie do 20 listopada 2020 roku włącznie
Raport podsumowujący konsultacje społeczne będzie przygotowany najpóźniej do 28 lutego. Przedłużenie terminu wynika z konieczności drobiazgowego sprawdzenia wszystkich złożonych uwag. Ich liczba jest bardzo duża (ponad 500 wiadomości e-mail i wypełnionych formularzy z uwagami), zaś większość uwag dotyczy szczegółowych rozwiązań projektowych na poszczególnych ulicach. Ich analiza wymaga dodatkowego czasu, dzięki czemu możliwe będzie uwzględnienie jak największej liczby uwag.