SPPN na Kamionku - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

SPPN na Kamionku

Trwają prace związane z rozszerzeniem strefy płatnego parkowania na Kamionku. Wyznaczamy tam ok. 2 tys. miejsc postojowych, wprowadzamy też inne zmiany w ruchu. Część ulic stanie się jednokierunkowa, co pozwoli uzyskać dodatkowe miejsca, w tym niektóre tylko dla mieszkańców. Publikujemy projekty zmian w organizacji ruchu wraz z omówieniem.

Powierzchnia SPPN na Kamionku to 9,3 kilometrów kwadratowych. Wyznaczonych będzie około 2 tysiące miejsc postojowych.

kliknij, aby powiększyć

SPPN na Kamionku w liczbach

Strefa płatnego parkowania będzie obowiązywać od początku listopada 2024 r. Trwają intensywne przygotowania do jej wdrożenia. Na ulicach Kamionka pojawi się 60 parkomatów, trzeba też ustawić nowe znaki pionowe oraz poziome, aby precyzyjnie wyznaczyć miejsca postojowe.

Na Kamionku strefa płatnego parkowania obejmie 30 ulic, alej i placów mających status drogi publicznej. To zdecydowana większość ulic, lecz nie wszystkie. Zgodnie z przepisami strefa nie jest wprowadzana na drogach wewnętrznych, terenach osiedlowych i terenach prywatnych. Za organizację ruchu i parkowania na takich obszarach odpowiadają ich zarządcy, czyli np. urząd dzielnicy, deweloper, administracja osiedla lub wspólnota mieszkaniowa.

Rozszerzenie SPPN na Kamionku to 30 ulic o łącznej długości 16,89 kilometrów. Wyznaczonych będzie około 2 tysiąca miejsc postojowych, w tym 1,9 % to miejsca dla osób niepełnosprawnych. Będzie 11 odcinków ulic jednokierunkowych, w tym 2 już istnieją, a 9 będzie nowych. Zmiana ma na celu zwiększenie liczby miejsc postojowych. Pojawi się 60 parkomatów. Szacowana liczba miejsc na odcinkach B-35 to 130. Ustawionych będzie 708 znaków drogowych i wymalowane 3,7 tysiąca metrów kwadratowych oznakowania poziomego.

kliknij, aby powiększyć

W poszczególnych sekcjach rozwijanych znajdujących się poniżej umieszczone zostały mapy lub tabele zawierające szczegółowe informacje dla danego zagadnienia.

  • Blisko 2 tysiące miejsc oraz 130 tylko dla mieszkańców

    Łączna długość ulic we wprowadzanej strefie płatnego parkowania w to blisko 17 km. Wyznaczamy na nich ok. 2 tys. ogólnodostępnych miejsc postojowych. Na obszarze Kamionka zostaną też oczywiście wyznaczone miejsca dla osób z niepełnosprawnościami (“niebieskie koperty”).

    Dodatkowo, bilans parkingowy poprawią strefy przeznaczone do parkowania tylko dla mieszkańców. To miejsca (za znakiem B-35) oraz strefy (za znakiem B-39) z zakazem postoju, który nie będzie dotyczył tylko posiadaczy odpowiedniego identyfikatora, przysługującego mieszkańcom najbliższej okolicy. Są one wprowadzane tam, gdzie niemożliwe jest wyznaczenie pełnowymiarowych – w rozumieniu odpowiednich przepisów – stanowisk postojowych, co jest warunkiem koniecznym do poboru opłat. Ponadto, dodatkowe miejsca dla mieszkańców zostały oznaczone znakiem B-35 oraz tabliczką z cyfrą 6 (nie dotyczy posiadaczy abonamentu mieszkańca SPPN), gdzie każdy mieszkaniec w ramach obszaru abonamentowego będzie miał możliwość postoju na drodze niepublicznej zarządzanej przez Urząd Dzielnicy Praga-Południe (np. na podwórkach).

    Łącznie w rejonie Kamionka będzie około 130 dodatkowych miejsc dla samochodów mieszkańców. Przybliżoną lokalizację takich miejsc przedstawiamy na grafice poniżej. Nie są to oczywiście wszystkie parkingi w dzielnicy. Miejsca parkingowe znajdują się również m.in. w garażach czy na podwórkach. Nie wchodzą one jednak w poczet SPPN i nie wliczamy ich do podanej statystyki.

    Najważniejsze zasady parkowania dla mieszkańców w SPPN na Kamionku. Infografika w formie mapy. SPPN będzie działać od początku listopada 2024 r.

    kliknij, aby powiększyć

    Czy wiesz, że…

    Szczegóły rozwiązań dla każdego odcinka można zobaczyć w sekcji “Projekty organizacji ruchu”.

  • Ulice jednokierunkowe

    Obecnie na Kamionku są 2 odcinki ulic jednokierunkowych na 2 ulicach. W ramach wprowadzania strefy pojawi się kolejnych 9 takich odcinków na 8 ulicach (jedna ulica może mieć więcej niż jeden odcinek). Celem zmian w organizacji ruchu jest zwiększenie liczby legalnych miejsc postojowych. Odcinki ulic jednokierunkowych są zaznaczone na grafice poniżej. Dodatkowo zostały wskazane w tabeli na dole strony.

    Jednokierunkowe odcinki ulic w SPPN na Kamionku. Infografika w formie mapy. SPPN będzie działać od początku listopada 2024 r.

    kliknij, aby powiększyć

    Czy wiesz, że…

    Szczegóły rozwiązań dla każdego odcinka można zobaczyć w sekcji “Projekty organizacji ruchu“.

  • Parkowanie na jezdni

    Wprowadzanie strefy płatnego parkowania niesie ze sobą obowiązek wykonania nowych projektów organizacji ruchu dla praktycznie wszystkich ulic, które mają być nią objęte. Na części z nich są to kosmetyczne poprawki. Na niektórych wprowadzamy jednak szerzej zakrojone zmiany w organizacji ruchu.

    Zupełnie nowe miejsca postojowe w dużej liczbie zostaną wyznaczone m.in. na odcinkach ulic Mińskiej, Żupniczej i Międzynarowowej (przy parku Skaryszewskim, wraz z przekształceniem tego odcinka w strefę zamieszkania). Oprócz tego na wielu lokalnych uliczkach parkowanie zostanie w części lub całości przeniesione na jezdnię, uwalniając przestrzeń na chodnikach dla pieszych. Przybliżoną lokalizację takich miejsc przedstawiamy na grafice poniżej.

    Parkowanie na jezdni w SPPN na Kamionku. Infografika w formie mapy. SPPN będzie działać od początku listopada 2024 r.

    kliknij, aby powiększyć

    Czy wiesz, że…

    Szczegóły rozwiązań dla każdego odcinka można zobaczyć w sekcji “Projekty organizacji ruchu“.

  • Harmonogram prac

    Na wszystkich ulicach włączanych do SPPN musi zostać wprowadzona nowa organizacja ruchu. Wiąże się to z przygotowaniem projektów czasowej (na okres robót) oraz stałej organizacji ruchu. Po zatwierdzeniu projekty te są sukcesywnie wdrażane w terenie. W osobnym artykule prowadzimy stale aktualizowaną listę ulic, na których w najbliższym czasie będzie zmieniona organizacja ruchu. Może się to wiązać z przejściowymi utrudnieniami, takimi jak czasowe wyłączenie z użytku miejsc postojowych w celu zmiany lub odświeżenia oznakowania.

    Harmonogram prac znany jest zazwyczaj z tygodniowym wyprzedzeniem, ponieważ z takim zapasem wykonawca musi zgłosić zamiar wejścia w teren w konkretnym terminie. Znaki informujące o czasowej organizacji ruchu, obejmującej często zakaz parkowania na przestrzeni kilku dni, wystawiane są zaś z co najmniej 5-dniowym wyprzedzeniem. Roboty są dzielone na etapy. To konieczne, bo wiążą się z czasowym wyłączeniem miejsc postojowych z użytku. Aby zminimalizować utrudnienia, prace nie są prowadzone jednocześnie na zbyt dużym obszarze. Pod uwagę trzeba też wziąć pogodę. Technologia wykonywania oznakowania poziomego wymaga suchego podłoża. Ważne jest więc, aby w trakcie malowania nie padał deszcz.

    Na terenach przygotowanych do włączenia do strefy znaki informujące o obowiązku płatności za parkowanie będą oczywiście zakryte lub przekreślone do początku listopada, kiedy SPPN zacznie obowiązywać.

    Prace planowane w najbliższym czasie

    Lista uszeregowana jest alfabetycznie, podana jest ulica, odcinek, termin rozpoczęcia prac i termin zakończenia. W przypadku złych warunków atmosferycznych terminy mogą ulec zmianie. Lista będzie aktualizowana w miarę pojawiania się nowych informacji.

    • ul. Joselewicza i ul. Frycza-Modrzewskiego
      • 22.08-26.08 – etap I
      • 26.08-28.08 – etap II
      • 26.08-28.08 – etap III
      • 22.08-26.08 – etap IV
    • ul. Lubelska
      • 22.08-26.08 – etap I
      • 26.08-28.08 – etap II
      • 22.08-26.08 – etap III
      • 22.08-26.08 – etap IV
    • ul. Skaryszewska
      • 22.08-26.08 – etap I
      • 26.08-28.08 – etap II
      • 22.08-26.08 – etap III
    • ul. Targowa
      • 22.08-26.08 – etap I
      • 26.08-28.08 – etap II
    • ul. Zamoyskiego
      • 22.08-26.08 – etap I
      • 26.08-28.08 – etap II
    • ul. Żupnicza
      • 22.08-26.08 – etap I
      • 26.08-28.08 – etap II
      • 22.08-26.08 – etap III
      • 26.08-28.08 – etap IV
      • 26.08-28.08 – etap V
  • Projekty organizacji ruchu

    Na dole strony zostały udostępnione do pobrania projekty organizacji ruchu dla Kamionka. W odnalezieniu projektu w konkretnym folderze pomoże poniższa tabela, z której można pobrać też pliki dla pojedynczych ulic.

    Projekty zamieszczone na stronie są zatwierdzone i w takim kształcie zostały przekazane do wdrożenia. W czasie wdrożenia podlegają drobnym korektom np. w zakresie lokalizacji poszczególnych znaków drogowych. Korekty te mogą nie być widoczne na projektach zamieszczonych na stronie.

    SPPN na obszarze Kamionka - tabela pomocnicza

    ulica/obszar
    odcinek
    numer arkusza projektowego
    ew. dodatkowe informacje
    zatwierdzony projekt stałej organizacji ruchu
    Wybrzeże Szczecińskie
    Wybrzeże Szczecińskie 6 - Zamoście
    1A
    KIiknij, aby pobrać
    Wybrzeże Szczecińskie
    Zamoście - Sokola
    1B
    Kliknij, aby pobrać
    Wybrzeże Szczecińskie
    Sokola - Poniatowskiego
    1C
    Kliknij, aby pobrać
    Zamoście
    granica opracowania - Sokola
    2
    Kliknij, aby pobrać
    Sokola
    Zamoście - Zamoyskiego
    3A
    Kliknij, aby pobrać
    Sokola
    Wybrzeże Szczecińskie - Zamoście
    3B
    Kliknij, aby pobrać
    Zamoyskiego
    Sokola - Targowa
    4A
    Kliknij, aby pobrać
    Zamoyskiego
    Zieleniecka - Lubelska
    4B
    Kliknij, aby pobrać
    Targowa
    wiadukt kolejowy - Zieleniecka
    5
    Kliknij, aby pobrać
    Grochowska
    Międzynarodowa - Terespolska
    6B'
    wyznaczenie parkowania na jezdni
    Kliknij, aby pobrać
    Skaryszewska
    Targowa - Dworzec Wschodni
    7
    wprowadzenie ruchu jednokierunkowego; wyznaczenie parkowania na jezdni; postój tylko dla mieszkańców z identyfikatorem B-35
    Kliknij, aby pobrać
    Dworzec Wschodni
    -
    8
    Kliknij, aby pobrać
    Lubelska
    Lubelska - tory kolejowe
    9A
    wyznaczenie parkowania na jezdni
    Kliknij, aby pobrać
    Lubelska
    Dworzec Wschodni - Wedla
    9B
    Kliknij, aby pobrać
    Joselewicza/Frycza-Modzelewskiego
    Lubelska - Bliska
    10
    wprowadzenie ruchu jednokierunkowego; wyznaczenie parkowania na jezdni
    Kliknij, aby pobrać
    Żupnicza
    Bliska - Chodakowska
    11
    wyznaczenie parkowania na jezdni
    Kliknij, aby pobrać
    Bliska
    Dworzec Wschodni - Żupnicza
    12
    postój tylko dla mieszkańców z identyfikatorem B-35
    Kliknij, aby pobrać
    Mińska
    Grochowska - Mińska 15
    13
    wyznaczenie parkowania na jezdni
    Kliknij, aby pobrać
    Mińska
    Bliska - Podskarbińska
    13B
    wyznaczenie parkowania na jezdni
    Kliknij, aby pobrać
    Zieleniecka
    Targowa - Rondo Waszyngtona
    14
    Kliknij, aby pobrać
    Rondo Waszyngtona
    skrzyżowanie ulic Poniatowskiego - Waszyngtona - Francuska - Zieleniecka
    15
    Kliknij, aby pobrać
    al. Waszyngtona
    Saska - Kanał Wystawowy
    16
    Kliknij, aby pobrać
    Międzynarodowa
    Grochowska - Waszyngtona
    17'
    wyznaczenie parkowania na jezdni; postój tylko dla mieszkańców z identyfikatorem B-35
    Kliknij, aby pobrać
    Chodakowska
    Chodakowska 4 - Groszowicka
    18
    wprowadzenie ruchu jednokierunkowego; wyznaczenie parkowania na jezdni
    Kliknij, aby pobrać
    Terespolska
    Grochowska - Mińska
    19
    Kliknij, aby pobrać
    Groszowicka
    Terespolska - Groszowicka 12
    20
    wprowadzenie ruchu jednokierunkowego (na odcinku Groszowicka 12 - Owsiana)
    Kliknij, aby pobrać
    Owsiana
    Groszowicka - Owsiana 14
    21
    postój tylko dla mieszkańców z identyfikatorem B-35
    Kliknij, aby pobrać
    Gocławska
    Grochowska - Mińska
    22
    Kliknij, aby pobrać
    Kamionkowska
    Mińska - Terespolska
    23
    wprowadzenie ruchu jednokierunkowego (na odcinku Gocławska - Mińska); wyznaczenie parkowania na jezdni; postój tylko dla mieszkańców z identyfikatorem B-35
    Kliknij, aby pobrać
    Kamionkowska
    Mińska - Terespolska
    23'
    Kliknij, aby pobrać
    Kamionkowska
    Mińska - Terespolska
    23''
    Kliknij, aby pobrać
    Stanisława Augusta
    Międzynarodowa - Terespolska
    24
    Kliknij, aby pobrać
    Podskarbińska
    Mińska - koniec ulicy
    25
    Kliknij, aby pobrać
    Kałuszyńska
    Kałuszyńska 7 - Gocławska
    26
    wprowadzenie ruchu jednokierunkowego
    Kliknij, aby pobrać
    Drewnicka
    Gocławska - Rybna
    27
    Kliknij, aby pobrać
    Rybna
    Mińska - Kałuszyńska
    28A
    wprowadzenie ruchu jednokierunkowego; postój tylko dla mieszkańców z identyfikatorem B-35
    Kliknij, aby pobrać
    Rybna
    Drewnicka - koniec ulicy
    28B
    postój tylko dla mieszkańców z identyfikatorem B-35
    Kliknij, aby pobrać
    Stanisławowska
    Mińska - Terespolska
    29
    Kliknij, aby pobrać
    Wawerska
    Mińska - Kamionkowska
    31
    postój tylko dla mieszkańców z identyfikatorem B-35
    Kliknij, aby pobrać
    Na dole strony zostały udostępnione do pobrania projekty organizacji ruchu dla rejonu Saskiej Kępy.
    Projekty zamieszczone na stronie są zatwierdzone i w takim kształcie zostały przekazane do wdrożenia. W czasie wdrożenia podlegają drobnym korektom np. w zakresie lokalizacji poszczególnych znaków drogowych. Korekty te mogą nie być widoczne na projektach zamieszczonych na stronie. Projekty są aktualne na dzień publikacji tj. 20.08.2024.

Powered by Projectic.pl