Rozszerzenie SPPN na Mokotowie - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

Rozszerzenie SPPN na Mokotowie

Od 3 lutego 2025 r. Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (SPPN) rozszerzyła się o rejon Górnego i Dolnego Mokotowa. Mieszkańcy tych terenów od 4 stycznia 2024 r. mogą uzyskać abonament mieszkańca, uprawniający do postoju na określonym obszarze bez konieczności każdorazowej opłaty godzinowej.

Poniżej przygotowaliśmy zestawienie najważniejszych informacji dla mieszkańców strefy oraz osób ją odwiedzających.

SPPN ma na celu przede wszystkim poprawę sytuacji parkingowej mieszkańców. Strefa skłania przyjezdnych kierowców do krótszego postoju lub nawet zniechęca niektórych do wjechania w jej obszar, a zarazem zwiększa rotację parkujących samochodów.

Zasady działania SPPN określa Rada Warszawy w drodze uchwały. Rozszerzenie następuje na podstawie uchwały z 9 marca 2023 r.

Podstawowe informacje

Ustawa o drogach publicznych, art. 13b.

Strefę płatnego parkowania ustala się na obszarach charakteryzujących się znacznym deficytem miejsc postojowych, jeżeli uzasadniają to potrzeby organizacji ruchu, w celu zwiększenia rotacji parkujących pojazdów samochodowych lub realizacji lokalnej polityki transportowej, w szczególności w celu ograniczenia dostępności tego obszaru dla pojazdów samochodowych lub wprowadzenia preferencji dla komunikacji zbiorowej.

Wprowadzenie opłat od 3 lutego nie wiązało się ze zmianami organizacji ruchu na mokotowskich ulicach. Kierowcy parkują na miejscach postojowych dokładnie tak, jak wcześniej. To co się zmieniło, to właśnie objęcie ich opłatami, które oczywiście nie dotyczą posiadaczy abonamentów mieszkańca. Dzięki temu efekt polegający na zwiększeniu dostępności miejsc postojowych widać od pierwszego dnia obowiązywania tam SPPN.

Przypominamy podstawową zasadę SPPN – postój na oznaczonych miejscach postojowych wiąże się z opłatą. Przypominamy też podstawową zasadę wynikającą z przepisów ruchu drogowego – postój w sposób nieprzepisowy wiąże się z mandatem ze strony Policji lub Straży Miejskiej. Docelowo część ulic zostanie oznakowana znakiem B-35 wraz z dodatkową tabliczką, oznaczającym zakaz postoju dla wszystkich oprócz mieszkańców posiadających abonament pełniący też rolę identyfikatora.

Natomiast każde rozszerzenie SPPN jest wykorzystywane jako okazja do uporządkowania ulic. Również na Mokotowie, w najbliższych tygodniach, będziemy sukcesywnie wprowadzać zmiany, które były przedmiotem konsultacji społecznych. Do tej pory takie korekty wprowadzaliśmy przed wprowadzeniem opłat. Tym razem zmieniliśmy kolejność, by przeprowadzić te prace w dużo lepszej, wiosennej pogodzie i jednocześnie nie kazać mieszkańcom czekać na korzystne efekty wprowadzenia SPPN.


  • Akcja informacyjna dla mieszkańców

    ZDM wspólnie z Biurem Marketingu Miasta, Zarządem Transportu Miejskiego oraz Urzędem Dzielnicy prowadzi od początku stycznia akcję informacyjną, która poprzedza start strefy płatnego parkowania. To standardowe działanie, które prowadzimy od lat przed każdym rozszerzeniem. Jednocześnie cały czas dopracowujemy treść i formę informacji oraz szukamy jak najlepszych kanałów do jej przekazania.

    Zakres akcji informacyjnej to

    • przypomnienia elektroniczne w Warszawskim Systemie Powiadomień – zachęcamy do subskrybcji tego kanału
    • nowa sekcja w ogólnodostępnej bazie wiedzy Centrum Kontaktu Warszawa 19 115
    • informacje na stronach internetowych i w mediach społecznościowych
    • 41 tysięcy ulotek dostarczonych do skrzynek za pośrednictwem Poczty Polskiej
    • dodatkowe ulotki w 4 Punktach Obsługi Pasażera ZTM – na stacjach metra Centrum, Politechnika, Służew i Imielin
    • informacje w komunikacji miejskiej:
      • ekrany w tramwajach i autobusach poruszających się po Mokotowie
      • punkty reklamowe na mokotowskich stacjach metra
      • tyły (tzw. fullbacki) 40 autobusów obsługujących linie kursujące przez Mokotów
      • plakaty na 21 przystankach autobusowych
    • 11 słupków reklamowych na ulicach Mokotowa
    • przekazanie ulotek i plakatów również Urzędowi Dzielnicy do ekspozycji we własnym zakresie, w tym na terenie dzielnicowego ratusza
    • ulotki i plakaty w siedzibie ZDM przy ul. Chmielnej 120
  • Jaki jest obszar SPPN po rozszerzeniu 3 lutego 2025 r. ?

    Od 3 lutego 2025 r. Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego
    objęła obszary ograniczone ulicami

    • Obszar I
      1. aleją Prymasa Tysiąclecia – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
      2. ulicą Marcina Kasprzaka – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
      3. ulicą Juliana Konstantego Ordona – wraz z tą ulicą graniczną
      4.  ulicą Wolską – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
      5. aleją Prymasa Tysiąclecia – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
      6. aleją Obrońców Grodna – bez tej ulicy granicznej;
      7. aleją Armii Krajowej – bez tej ulicy granicznej;
      8. mostem gen. Stefana Grota-Roweckiego – bez tego mostu;
      9. wzdłuż lewego brzegu Wisły, do wysokości ulicy Wilanowskiej;
      10. ulicą Solec – wraz z tą ulicą graniczną;
      11. ulicą Czerniakowską – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
      12. ulicą Ludwika Idzikowskiego – z tą ulicą graniczną (do ulicy Ikara);
      13. ulicą Ikara – wraz z tą ulicą graniczną;
      14. ulicą Czerniowiecką – wraz z tą ulicą graniczną;
      15. ulicą Cieszyńską – wraz z tą ulicą graniczną;
      16. ulicą Bukowińską – wraz z tą ulicą graniczną;
      17. ulicą Domaniewską – wraz z tą ulicą graniczną;
      18. ulicą Zygmunta Modzelewskiego – bez tej ulicy granicznej (do ulicy Ksawerów);
      19. ulicą Zygmunta Modzelewskiego – wraz z tą ulicą graniczną (od ulicy Ksawerów);
      20. ulicą Jana Pawła Woronicza – wraz z tą ulicą graniczną (do ulicy Wołoskiej);
      21. ulicą Jana Pawła Woronicza – bez tej ulicy granicznej (do ulicy Spartańskiej);
      22. ulicą Jana Pawła Woronicza – wraz z tą ulicą graniczną (od ulicy Spartańskiej);
      23. ulicą Żwirki i Wigury – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
      24. podstawą nasypu linii kolejowej nr 8 (od strony wnętrza strefy);
      25. od miejsca skrzyżowania linii kolejowych nr 8 oraz nr 47 – podstawą nasypu linii kolejowej
        nr 47 (od strony wnętrza strefy).
    • Obszar II
      1. ulicą Stefana Starzyńskiego od prawego brzegu Wisły – wzdłuż jezdni od strony wnętrza
        strefy (oś jezdni);
      2. podstawą nasypu linii kolejowej nr 9 (od strony wnętrza strefy);
      3. ulicą Radzymińską – wraz z tą ulicą graniczną;
      4. ulicą Folwarczną – wraz z tą ulicą graniczną;
      5. torowiskiem tramwajowym od ulicy Kawęczyńskiej do ulicy Kijowskiej;
      6. przedłużeniem wyżej wymienionego torowiska do podstawy nasypu linii kolejowej nr 7;
      7. podstawą nasypu linii kolejowej nr 7 (od strony wnętrza strefy);
      8. ulicą Podskarbińską – wraz z tą ulicą graniczną;
      9. ulicą Stanisławowską – wraz tą ulica graniczną;
      10. ulicą Terespolską – wraz z tą ulicą graniczną;
      11. przedłużeniem ulicy Terespolskiej, do alei Jerzego Waszyngtona;
      12. aleją Jerzego Waszyngtona – wraz z tą ulicą graniczną;
      13. ulicą Saską – wraz z tą ulicą graniczną;
      14. aleją Stanów Zjednoczonych – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
      15. ulicą Afrykańską – wraz z tą ulicą graniczną;
      16. wzdłuż ulicy generała Tadeusza Bora Komorowskiego – bez tej ulicy granicznej;
      17. przedłużeniem ulicy generała Stanisława Skalskiego do ulicy Wał Miedzeszyński;
      18. prawym brzegiem Wisły do ulicy Stefana Starzyńskiego.
    Obszar SPPN na terenie Warszawy.

    Mapa SPPN od 3 lutego 2025 r., zgodnie z opisem powyżej. Kliknij, aby powiększyć.

  • Mapy dotyczące strefy

    Kliknij, aby powiększyć

    Dodatkowe mapy

  • Projekty organizacji ruchu

    Wybór opcji „zobacz projekt” pobiera jeden plik .pdf (na urządzeniu mobilnym) lub otwiera go w nowej karcie (na komputerze). Rozmiar pojedynczego pliku to 2-7 mb.

    Tabela na urządzeniu mobilnym wyświetla się w wersji zoptymalizowanej do wygodnego przeglądania na mniejszym ekranie – dodatkowe informacje i możliwość pobrania dostępne są po wybraniu symbolu „+”.

    Wyszukiwarka projektów

    ulica
    odcinek
    numer arkusza projektowego
    ew. dodatkowe informacje
    zatwierdzony projekt stałej organizacji ruchu
    Aignera
    Dziekońskiego - koniec ulicy
    118
  • utrzymanie ruchu jednokierunkowego

  • zobacz projekt
    Beethovena
    od strony ul. Sobieskiego
    104a

    część 1 z 2

    zobacz projekt
    Beethovena
    od strony al. Witosa
    104b

    część 2 z 2

    zobacz projekt
    Bobrowiecka
    Chełmska - Kierbedzia
    116a

    część 1 z 3

    zobacz projekt
    Bobrowiecka
    Kierbedzia - Bobrowiecka 2a
    116b

    część 2 z 3

    zobacz projekt
    Bobrowiecka
    Bobrowiecka 1a - Beethovena
    116c

    część 3 z 3

    zobacz projekt
    Chełmska
    Belwederska - Zakrzewska
    102a

    część 1 z 3

    zobacz projekt
    Chełmska
    Zakrzewska - Czerska
    102b

    część 2 z 3

    zobacz projekt
    Chełmska
    Czerska - Czerniakowska
    102c

    część 3 z 3

    zobacz projekt
    Czerniakowska
    Gagarina - Czerniakowska 81/83 (str. zachodnia)
    114a

    część 1 z 6

    zobacz projekt
    Czerniakowska
    Czerniakowska 81/83 - Czerniakowska 22 (str. zachodnia)
    114b

    część 2 z 6

    zobacz projekt
    Czerniakowska
    Chełmska - al. Witosa (str. zachodnia)
    114c

    część 3 z 6

    zobacz projekt
    Czerniakowska
    al. Witosa (skrzyżowanie)
    114d

    część 4 z 6

    zobacz projekt
    Czerniakowska
    al. Witosa - Czerniakowska 2e (str. wschodnia)
    114e

    część 5 z 6

    zobacz projekt
    Czerniakowska
    Czerniakowska 2a - Idzikowskiego (str. wschodnia)
    114f

    część 6 z 6

    zobacz projekt
    Czerska
    Gagarina - Krasnołęcka
    113a

    część 1 z 2

    zobacz projekt
    Czerska
    Gagarina - Chełmska
    113b
  • utrzymanie istniejącego ruchu jednokierunkowego

  • kontraruch rowerowy (wprowadzenie na odc. Gagarina - Krasnołęcka)

  • zobacz projekt
    Dziekońskiego
    Beethovena - Aignera
    117

    -

    zobacz projekt
    Gagarina
    Belwederska - Górska
    097a

    część 1 z 4

    zobacz projekt
    Gagarina
    Górska - Gagarina 16
    097b

    część 2 z 4

    zobacz projekt
    Gagarina
    Gagarina 15 - Czerska
    097c

    część 3 z 4

    zobacz projekt
    Gagarina
    Czerska - Czerniakowska
    097d

    część 4 z 4

    zobacz projekt
    Górska
    Gagarina - Stopowa
    109a

    część 1 z 2

    zobacz projekt
    Górska
    Stopowa - Zbierska
    109b

    część 2 z 2

    zobacz projekt
    Idzikowskiego
    Sobieskiego - Idzikowskiego 6
    093e

    zobacz projekt
    Iwicka
    Gagarina - Krasnołęcka
    112a
  • część 1 z 2

  • ruch jednokierunkowy w kierunku ul. Krasnołęckiej

  • kontraruch rowerowy

  • zobacz projekt
    Iwicka
    Krasnołęcka - Chełmska
    112b
  • część 2 z 2

  • zobacz projekt
    Jazgarzewska
    Chełmska - koniec ulicy
    115

    -

    zobacz projekt
    Kaszubska
    Czerska - Czerniakowska
    133

    -

    zobacz projekt
    Kierbedzia
    Bobrowiecka - Bobrowiecka
    103
  • utrzymanie istniejącego ruchu jednokierunkowego

  • kontraruch rowerowy (utrzymanie)

  • zobacz projekt
    Krasnołęcka
    Czerska - Iwicka
    095
  • ruch jednokierunkowy w stronę ul. Iwickiej

  • kontraruch rowerowy

  • zobacz projekt
    Łużycka
    Czerska - Lubkowska
    121

    -

    zobacz projekt
    Nabielaka
    Gagarina - Belwederska
    096
  • ruch jednokierunkowy w stronę ul. Belwederskiej

  • utrzymanie jednego kierunku na odc. Sobieskiego - Tatrzańska i wprowadzenie na odc. Tatrzańska - Gagarina

  • kontraruch rowerowy (utrzymanie oraz wprowadzenie)

  • zobacz projekt
    Nowotarska
    Stępińska - Nowotarska 16
    099
  • ruch jednokierunkowy w kierunku ul. Sieleckiej i Zakrzewskiej

  • kontraruch rowerowy

  • pakiet poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w rejonie SP nr 260

  • zobacz projekt
    Polkowska
    Chełmska - Teresińska
    120

    -

    zobacz projekt
    Sielecka
    Gagarina - Chełmska
    111a

    część 1 z 2

    zobacz projekt
    Sielecka
    Gagarina - Chełmska
    111b

    część 2 z 2

    zobacz projekt
    Stępińska
    Gagarina - Nowotarska
    110a

    część 1 z 2

    zobacz projekt
    Stępińska
    Gagarina - Chełmska
    110b

    część 2 z 2

    zobacz projekt
    Stopowa
    Górska - Zbierska
    107
  • ruch jednokierunkowy w kierunku ul. Zbierskiej

  • kontraruch rowerowy

  • zobacz projekt
    Sułkowicka
    Gagarina - Belwederska
    094

    -

    zobacz projekt
    Tatrzańska
    Nabielaka - Górska
    098
  • ruch jednokierunkowy w kierunku ul. Nabielaka

  • kontraruch rowerowy

  • zobacz projekt
    Turecka
    Belwederska - Zbierska
    101
  • -

  • zobacz projekt
    Witosa al.
    Czerniakowska - Beethovena
    119a

    część 1 z 2

    zobacz projekt
    Witosa al.
    Beethovena - Idzikowskiego
    119b

    część 2 z 2

    zobacz projekt
    Zakrzewska
    Nowotarska - Chełmska
    100
  • ruch jednokierunkowy w kierunku ul. Chełmskiej

  • kontraruch rowerowy

  • pakiet poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w rejonie SP nr 260

  • zobacz projekt
    Zbierska
    Stopowa - Górska
    108
  • ruch jednokierunkowy w kierunku ul. Górskiej (na południe)

  • kontraruch rowerowy

  • zobacz projekt
    Racławicka
    Żwirki i Wigury - Do Fortu
    002a
  • -

  • zobacz projekt
    Racławicka
    Do Fortu - Płatowcowa
    002b
  • wyznaczenie strefy zamieszkania w rej. jezdni serwisowej na odc. Miłobędzka-Płatowcowa

  • zobacz projekt
    Racławicka
    Płatowcowa - Wołoska
    002c
  • -

  • zobacz projekt
    Żwirki i Wigury
    Woronicza - Żwirki i Wigury 39
    001a
  • część 1 z 3

  • zobacz projekt
    Żwirki i Wigury
    Żwirki i Wigury 39 - 18
    001b
  • część 2 z 3

  • zobacz projekt
    Żwirki i Wigury
    Żwirki i Wigury 47 - 57
    001c
  • część 3 z 3

  • zobacz projekt
    Spartańska
    Woronicza - Spartańska 4a
    003a
  • część 1 z 2

  • wymiana progów wyspowych na próg sinusoidalny

  • zobacz projekt
    Spartańska
    Spartańska 4a - Olimpijska
    003b
  • część 2 z 2

  • zobacz projekt
    Bełska
    Woronicza - Staszowska
    004a
  • część 1 z 2

  • zobacz projekt
    Bełska
    Staszowska - Miączyńska
    004b
  • część 2 z 2

  • wyznaczenie nowego przejścia dla pieszych

  • pakiet poprawy bezpieczeństwa w rejonie SPS nr 251

  • zobacz projekt
    Miączyńska
    Miłobędzka - Spartańska
    005a
  • część 1 z 2

  • pakiet poprawy bezpieczeństwa w rejonie SPS nr 251

  • ruch jednokierunkowy w stronę ul. Spartańskiej (na odc. Maklakiewicza- Spartańska) i w stronę ul. Miłobędzkiej (na odc. Miłobędzka - Maklakiewicza)

  • kontraruch rowerowy

  • zobacz projekt
    Miączyńska
    Spartańska - Syryńska
    005b
  • utrzymanie istniejącego ruchu jednokierunkowego

  • kontraruch rowerowy (utrzymanie)

  • zobacz projekt
    Płatowcowa
    Olimpijska - Racławicka
    006
  • -

  • zobacz projekt
    Etiudy Rewolucyjnej
    Woronicza - Etiudy Rewolucyjnej 11/13
    007a
  • część 1 z 2

  • zobacz projekt
    Etiudy Rewolucyjnej
    Etiudy Rewolucyjnej 11/13 - Miłobędzka
    007b
  • część 2 z 2

  • zobacz projekt
    Miłobędzka
    Etiudy Rewolucyjnej - Racławicka
    008a
  • część 1 z 2

  • zobacz projekt
    Miłobędzka
    Racławicka - Miłobędzka 38/40
    008b
  • część 2 z 2

  • zobacz projekt
    Gimnastyczna
    Miłobędzka - Oszczepników
    009a
  • część 1 z 2

  • ruch jednokierunkowy w stronę ul. Oszczepników

  • kontraruch rowerowy

  • zobacz projekt
    Gimnastyczna
    Oszczepników - Gimnastyczna 3
    009b
  • część 2 z 2

  • zobacz projekt
    Oszczepników
    Racławicka - Gimnastyczna
    010
  • ruch jednokierunkowy w stronę ul. Racławickiej

  • kontraruch rowerowy

  • zobacz projekt
    Turystyczna
    Racławicka - Gimnastyczna
    011
  • ruch jednokierunkowy w stronę ulicy Gimnastycznej

  • kontraruch rowerowy

  • zobacz projekt
    Maratońska
    Racławicka - Gimnastyczna
    012
  • -

  • zobacz projekt
    Woronicza
    Racjonalizacji - Woronicza 29
    013.1.d
  • część 1 z 6

  • przebudowa ulicy w związku z budową sygnalizacji na skrzyżowaniu z ul. Spartańską

  • zobacz projekt
    Woronicza
    Żwirki i Wigury - Wyjazd
    013a
  • część 2 z 6

  • rondo na skrzyżowaniu z ul. Białej Floty

  • zobacz projekt
    Woronicza
    Wyjazd - Etiudy Rewolucyjnej
    013b
  • część 3 z 6

  • zobacz projekt
    Woronicza
    Etuidy Rewolucyjnej - Racjonalizacji
    013c
  • część 4 z 6

  • zmiana szerokości jezdni poprzez wyznaczenie pasów postojowych

  • Woronicza
    Racjonalizacji - Woronicza 29
    013d
  • część 5 z 6

  • docelowe rozwiązania są w arkuszu 13.1.d

  • zobacz projekt
    Woronicza
    Woronicza 29 - Wołoska
    013e
  • część 6 z 6

  • część docelowych rozwiązań jest w arkuszu 13.1.d

  • zobacz projekt
    Żuławskiego
    Etiudy Rewolucyjnej - Maklakiewicza
    014
  • ruch jednokierunkowy w stronę ul. Etiudy Rewolucyjnej

  • kontraruch rowerowy

  • wyznaczenie 5 miejsc dla dostawców (w godz. 8-20)

  • zobacz projekt
    Malawskiego
    Etiudy Rewolucyjnej - Maklakiewicza
    015
  • ruch jednokierunkowy w stronę ul. Maklakiewicza

  • kontraruch rowerowy

  • zobacz projekt
    Olimpijska
    Płatowcowa - Spartańska
    016a
  • część 1 z 2

  • zobacz projekt
    Olimpijska
    Spartańska - Balonowa
    016b
  • część 2 z 2

  • ruch jednokierunkowy w stronę ul. Balonowej

  • kontraruch rowerowy

    zobacz projekt
    Balonowa
    Miączyńska - Racławicka
    017
  • utrzymanie istniejącego ruchu jednokierunkowego

  • kontraruch rowerowy (utrzymanie)

  • zobacz projekt
    Karwińska
    Miączyńska - Balonowa
    018
  • utrzymanie istniejącego ruchu jednokierunkowego

  • kontraruch rowerowy (utrzymanie)

  • zobacz projekt
    Karolinki
    Miączyńska - Karwińska
    019
  • utrzymanie istniejącego ruchu jednokierunkowego

  • kontraruch rowerowy (wprowadzenie)

  • zobacz projekty
    Syryńska
    Miączyńska - Głogowa
    020
  • utrzymanie istniejącego ruchu jednokierunkowego

  • kontraruch rowerowy (wprowadzenie)

  • zobacz projekt
    Głogowa
    Staszowska - Miączyńska
    021
  • ruch jednokierunkowy w stronę ul. Miączyńskiej

  • kontraruch rowerowy

  • zobacz projekt
    Staszowska
    Bełska - Głogowa
    022
  • -

  • zobacz projekt
    Maklakiewicza
    Woronicza - Maklakiewicza 9
    023a
  • część 1 z 2

  • zobacz projekt
    Maklakiewicza
    Maklakiewicza 9 - Miączyńska
    023b
  • część 2 z 2

  • zobacz projekt
    Fitelberga
    Malawskiego - Żuławskiego
    024
  • ruch jednokierunkowy w stronę ul. Żuławskiego

  • kontraruch rowerowy

  • zobacz projekt
    Sibeliusa
    Malawskiego - Żuławskiego
    025
  • ruch jednokierunkowy w stronę ul. Malawińskiego

  • kontraruch rowerowy

  • zobacz projekt
    Wołoska
    Wołoska 44 - Woronicza
    026a
  • część 1 z 4

  • zobacz projekt
    Wołoska
    Odyńca - Wołoska 44)
    026b
  • część 2 z 4

  • zobacz projekt
    Wołoska
    Dąbrowskiego - Odyńca
    026c
  • część 3 z 4

  • zobacz projekt
    Wołoska
    Madalińskiego - Dąbrowskiego
    026d
  • część 4 z 4

  • wydłużenie pasa postojowego przed skrzyżowaniem z ul. Kulskiego

  • wyznaczenie nowego pasa postojowego na wysokości szpitala MSWiA

  • zobacz projekt
    Projekty zamieszczone na stronie są zatwierdzone i w takim kształcie zostały przekazane do wdrożenia. W czasie wdrożenia podlegają drobnym korektom np. w zakresie lokalizacji poszczególnych znaków drogowych. Nie wszystkie korekty mogą być widoczne w projektach zamieszczonych na stronie. Staramy się jednak systematycznie publikować najistotniejsze zmiany.

    Wyszukiwarka będzie na bieżąco aktualizowana o kolejne zatwierdzone projekty. Data ostatniej aktualizacji: 12.02.2024 r.

    Zachęcamy do skorzystania z dwóch map interaktywnych.

    Można na nich sprawdzić lokalizację planowanych odcinków parkowania B-35 „tylko dla mieszkańców”, zasięg rejonowego abonamentu mieszkańca dla danego adresu lub jego przynależność do konkretnego obszaru w ramach abonamentu obszarowego

  • Komu przysługuje abonament mieszkańca?

    Abonament mieszkańca może otrzymać osoba fizyczna, która spełnia łącznie następujące warunki:

    • jest zameldowana na pobyt stały lub czasowy na terenie SPPN,
    • rozliczyła podatek PIT za poprzedni rok w Warszawie,
    • jest właścicielem, współwłaścicielem lub użytkownikiem na podstawie odpłatnej umowy cywilno-prawnej lub umowy użyczenia zawartej w formie aktu notarialnego pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej do 2,5 tony lub samochodu osobowego powyżej 2,5 tony.

    Sprawy związane z abonamentem, a więc jego wyrobienie lub przedłużenie można załatwić:

  • Jaki rodzaj abonamentu wybrać?

    Wybór rodzaju abonamentu należy do mieszkańca. Dostępne są dwa rodzaje.

    Abonament rejonowy

    🗺️ mapa zasięgu abonamentu – sprawdź

    Abonament obszarowy

    • kosztuje 600 zł rocznie (z możliwością zapłacenia w dwóch równych ratach),
    • pozwala zaparkować na znacznym obszarze, zauaważalnie większym niż w przypadku abonamentu rejonowego
    • obszary abonamentowe mają granice określone uchwałą Rady Warszawy
    • parkować można po obu stronach ulic będących granicami obszarów
    • osoba zameldowana na granicy obszaru może wybrać, w którym obszarze będzie obowiązywał abonament,
    • uprawnia do postoju w „strefach tylko dla mieszkańców” B-35 na całym obszarze obowiązywania abonamentu.

    🗺️ mapa zasięgu abonamentu – sprawdź

  • Czym jest identyfikator B-35?

    Osoba wnioskująca o abonament otrzymuje identyfikator B-35. Taki identyfikator uprawnia do warunkowego postoju poza miejscami wyznaczonymi w SPPN.

    Dla abonamentu rejonowego (30 zł rocznie) identyfikator B-35 obowiązuje:

    • na tych odcinkach dróg oznakowanych znakiem B-35 „zakaz postoju” z tabliczką „nie dotyczy…”, które znajdują się w okręgu o promieniu 200 m od miejsca zameldowania lub są przez promień tego okręgu przecinane. Każdy odcinek ma w terenie numer na tabliczce pod znakiem i taki sam numer dostaje mieszkaniec,
    • w strefie oznakowanej znakiem B-39 „strefa ograniczonego postoju”, jeśli miejsce zameldowania znajduje się w takiej strefie. Każda strefa w terenie ma swój numer na tabliczce pod znakiem i taki sam numer dostaje mieszkaniec.
    • 🗺️ mapa zasięgu abonamentu – sprawdź

    Posiadacz abonamentu rejonowego nie dostanie identyfikatora B-35 na strefę B-39, jeśli miejsce jego zameldowania w niej nie leży, a jedynie zahacza o nią swoim promieniem 200 m.

    Dla abonamentu obszarowego (600 zł rocznie) identyfikator B-35 obowiązuje:

    • na całym obszarze obowiązywania abonamentu, na wszystkich odcinakach oznakowanych znakiem B-35 „zakaz postoju” z tabliczką „nie dotyczy…” oraz we wszystkich strefach oznakowanych znakiem B-39 „strefa ograniczonego postoju”, które znajdują się na obszarze obowiązywania abonamentu.
    • 🗺️ mapa zasięgu abonamentu – sprawdź

    Identyfikator B-35 stanowi dodatkowe uprawnienie przypisane do abonamentu mieszkańca. Nie jest osobnym fizycznym dokumentem, o który trzeba byłoby dodatkowo wnioskować.

    Jeśli w zasięgu danego abonamentu są miejsca „tylko dla mieszkańców”, to od razu automatycznie zostaną one do niego dopisane za pomocą odpowiedniego oznaczenia.

    Jeszcze więcej informacji o zasadach działania identyfikatora znajduje się w osobnej sekcji na naszej stronie internetowej.

  • Kto jest zwolniony z opłat za parkowanie w SPPN?

    Poza posiadaczami abonamentów, z opłat zwolnieni są posiadacze jednej z trzech rodzajów kart:

    • N+ – wydawana jest na podstawie ważnej Karty Parkingowej osoby z niepełnosprawnościami i innych wymaganych dokumentów,
    • Powstańcawydawana jest uczestnikom Powstania Warszawskiego,
    • Honorowej – wydawana jest uczestnikom walk o Warszawę w latach 1939-1945 (innych niż Powstanie Warszawskie).

Podstawa prawna rozszerzenia SPPN

Uchwała nr IX/287/2024 Rady m.st. Warszawy z 29 sierpnia 2024 r. zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania, wysokości stawek opłaty za postój pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie, wysokości opłaty dodatkowej oraz określenia sposobu pobierania tych opłat.

Powered by Projectic.pl