Od 3 lutego 2025 r. Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (SPPN) rozszerzyła się o rejon Górnego i Dolnego Mokotowa. Mieszkańcy tych terenów od 4 stycznia 2025 r. mogą uzyskać abonament mieszkańca, uprawniający do postoju na określonym obszarze bez konieczności każdorazowej opłaty godzinowej.
Poniżej przygotowaliśmy zestawienie najważniejszych informacji dla mieszkańców strefy oraz osób ją odwiedzających.
SPPN ma na celu przede wszystkim poprawę sytuacji parkingowej mieszkańców. Strefa skłania przyjezdnych kierowców do krótszego postoju lub nawet zniechęca niektórych do wjechania w jej obszar, a zarazem zwiększa rotację parkujących samochodów.
Zasady działania SPPN określa Rada Warszawy w drodze uchwały. Rozszerzenie następuje na podstawie uchwały z 9 marca 2023 r.
Podstawowe informacje
- Uchwała i regulamin strefy
- Jak płacić za parkowanie i ile to kosztuje
- Najczęściej zadawane pytania dotyczące SPPN
Ustawa o drogach publicznych, art. 13b.
Strefę płatnego parkowania ustala się na obszarach charakteryzujących się znacznym deficytem miejsc postojowych, jeżeli uzasadniają to potrzeby organizacji ruchu, w celu zwiększenia rotacji parkujących pojazdów samochodowych lub realizacji lokalnej polityki transportowej, w szczególności w celu ograniczenia dostępności tego obszaru dla pojazdów samochodowych lub wprowadzenia preferencji dla komunikacji zbiorowej.
Wprowadzenie opłat od 3 lutego nie wiązało się ze zmianami organizacji ruchu na mokotowskich ulicach. Kierowcy parkują na miejscach postojowych dokładnie tak, jak wcześniej. To co się zmieniło, to właśnie objęcie ich opłatami, które oczywiście nie dotyczą posiadaczy abonamentów mieszkańca. Dzięki temu efekt polegający na zwiększeniu dostępności miejsc postojowych widać od pierwszego dnia obowiązywania tam SPPN.
Przypominamy podstawową zasadę SPPN – postój na oznaczonych miejscach postojowych wiąże się z opłatą. Przypominamy też podstawową zasadę wynikającą z przepisów ruchu drogowego – postój w sposób nieprzepisowy wiąże się z mandatem ze strony Policji lub Straży Miejskiej. Docelowo część ulic zostanie oznakowana znakiem B-35 wraz z dodatkową tabliczką, oznaczającym zakaz postoju dla wszystkich oprócz mieszkańców posiadających abonament pełniący też rolę identyfikatora.
Natomiast każde rozszerzenie SPPN jest wykorzystywane jako okazja do uporządkowania ulic. Również na Mokotowie, w najbliższych tygodniach, będziemy sukcesywnie wprowadzać zmiany, które były przedmiotem konsultacji społecznych. Do tej pory takie korekty wprowadzaliśmy przed wprowadzeniem opłat. Tym razem zmieniliśmy kolejność, by przeprowadzić te prace w dużo lepszej, wiosennej pogodzie i jednocześnie nie kazać mieszkańcom czekać na korzystne efekty wprowadzenia SPPN.
-
Akcja informacyjna dla mieszkańców
ZDM wspólnie z Biurem Marketingu Miasta, Zarządem Transportu Miejskiego oraz Urzędem Dzielnicy prowadzi od początku stycznia akcję informacyjną, która poprzedza start strefy płatnego parkowania. To standardowe działanie, które prowadzimy od lat przed każdym rozszerzeniem. Jednocześnie cały czas dopracowujemy treść i formę informacji oraz szukamy jak najlepszych kanałów do jej przekazania.
Zakres akcji informacyjnej to
- przypomnienia elektroniczne w Warszawskim Systemie Powiadomień – zachęcamy do subskrybcji tego kanału
- nowa sekcja w ogólnodostępnej bazie wiedzy Centrum Kontaktu Warszawa 19 115
- informacje na stronach internetowych i w mediach społecznościowych
- 41 tysięcy ulotek dostarczonych do skrzynek za pośrednictwem Poczty Polskiej
- dodatkowe ulotki w 4 Punktach Obsługi Pasażera ZTM – na stacjach metra Centrum, Politechnika, Służew i Imielin
- informacje w komunikacji miejskiej:
- ekrany w tramwajach i autobusach poruszających się po Mokotowie
- punkty reklamowe na mokotowskich stacjach metra
- tyły (tzw. fullbacki) 40 autobusów obsługujących linie kursujące przez Mokotów
- plakaty na 21 przystankach autobusowych
- 11 słupków reklamowych na ulicach Mokotowa
- przekazanie ulotek i plakatów również Urzędowi Dzielnicy do ekspozycji we własnym zakresie, w tym na terenie dzielnicowego ratusza
- ulotki i plakaty w siedzibie ZDM przy ul. Chmielnej 120
-
Jaki jest obszar SPPN po rozszerzeniu 3 lutego 2025 r. ?
Od 3 lutego 2025 r. Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego
objęła obszary ograniczone ulicami- Obszar I
- aleją Prymasa Tysiąclecia – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
- ulicą Marcina Kasprzaka – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
- ulicą Juliana Konstantego Ordona – wraz z tą ulicą graniczną
- ulicą Wolską – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
- aleją Prymasa Tysiąclecia – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
- aleją Obrońców Grodna – bez tej ulicy granicznej;
- aleją Armii Krajowej – bez tej ulicy granicznej;
- mostem gen. Stefana Grota-Roweckiego – bez tego mostu;
- wzdłuż lewego brzegu Wisły, do wysokości ulicy Wilanowskiej;
- ulicą Solec – wraz z tą ulicą graniczną;
- ulicą Czerniakowską – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
- ulicą Ludwika Idzikowskiego – z tą ulicą graniczną (do ulicy Ikara);
- ulicą Ikara – wraz z tą ulicą graniczną;
- ulicą Czerniowiecką – wraz z tą ulicą graniczną;
- ulicą Cieszyńską – wraz z tą ulicą graniczną;
- ulicą Bukowińską – wraz z tą ulicą graniczną;
- ulicą Domaniewską – wraz z tą ulicą graniczną;
- ulicą Zygmunta Modzelewskiego – bez tej ulicy granicznej (do ulicy Ksawerów);
- ulicą Zygmunta Modzelewskiego – wraz z tą ulicą graniczną (od ulicy Ksawerów);
- ulicą Jana Pawła Woronicza – wraz z tą ulicą graniczną (do ulicy Wołoskiej);
- ulicą Jana Pawła Woronicza – bez tej ulicy granicznej (do ulicy Spartańskiej);
- ulicą Jana Pawła Woronicza – wraz z tą ulicą graniczną (od ulicy Spartańskiej);
- ulicą Żwirki i Wigury – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
- podstawą nasypu linii kolejowej nr 8 (od strony wnętrza strefy);
- od miejsca skrzyżowania linii kolejowych nr 8 oraz nr 47 – podstawą nasypu linii kolejowej
nr 47 (od strony wnętrza strefy).
- Obszar II
- ulicą Stefana Starzyńskiego od prawego brzegu Wisły – wzdłuż jezdni od strony wnętrza
strefy (oś jezdni); - podstawą nasypu linii kolejowej nr 9 (od strony wnętrza strefy);
- ulicą Radzymińską – wraz z tą ulicą graniczną;
- ulicą Folwarczną – wraz z tą ulicą graniczną;
- torowiskiem tramwajowym od ulicy Kawęczyńskiej do ulicy Kijowskiej;
- przedłużeniem wyżej wymienionego torowiska do podstawy nasypu linii kolejowej nr 7;
- podstawą nasypu linii kolejowej nr 7 (od strony wnętrza strefy);
- ulicą Podskarbińską – wraz z tą ulicą graniczną;
- ulicą Stanisławowską – wraz tą ulica graniczną;
- ulicą Terespolską – wraz z tą ulicą graniczną;
- przedłużeniem ulicy Terespolskiej, do alei Jerzego Waszyngtona;
- aleją Jerzego Waszyngtona – wraz z tą ulicą graniczną;
- ulicą Saską – wraz z tą ulicą graniczną;
- aleją Stanów Zjednoczonych – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
- ulicą Afrykańską – wraz z tą ulicą graniczną;
- wzdłuż ulicy generała Tadeusza Bora Komorowskiego – bez tej ulicy granicznej;
- przedłużeniem ulicy generała Stanisława Skalskiego do ulicy Wał Miedzeszyński;
- prawym brzegiem Wisły do ulicy Stefana Starzyńskiego.
- ulicą Stefana Starzyńskiego od prawego brzegu Wisły – wzdłuż jezdni od strony wnętrza
- Obszar I
-
Mapy dotyczące strefy
Dodatkowe mapy
- interaktywna mapa SPPN w miejskim serwisie mapa.um.warszawa.pl
- zasięg abonamentów rejonowych (koszt 30 zł rocznie)
- więcej informacji o tym abonamencie – sprawdź
- zasięg abonamentów obszarowych (koszt 600 zł rocznie)
- więcej informacji o tym abonamencie – sprawdź
- lokalizacje parkomatów
-
Projekty organizacji ruchu
Wybór opcji „zobacz projekt” pobiera jeden plik .pdf (na urządzeniu mobilnym) lub otwiera go w nowej karcie (na komputerze). Rozmiar pojedynczego pliku to 2-7 mb.
Tabela na urządzeniu mobilnym wyświetla się w wersji zoptymalizowanej do wygodnego przeglądania na mniejszym ekranie – dodatkowe informacje i możliwość pobrania dostępne są po wybraniu symbolu „+”.
Tabelę można przeszukiwać, filtrować po każdej z kolumn oraz wyświetlać osobno wyniku dla każdej litery alfabetu.
Wyszukiwarka projektów
ulica odcinek numer arkusza projektowego ew. dodatkowe informacje zatwierdzony projekt stałej organizacji ruchu Aignera Dziekońskiego - koniec ulicy 118 utrzymanie ruchu jednokierunkowego
zobacz projekt Beethovena od strony ul. Sobieskiego 104a część 1 z 2
zobacz projekt Beethovena od strony al. Witosa 104b część 2 z 2
zobacz projekt Bobrowiecka Chełmska - Kierbedzia 116a część 1 z 3
zobacz projekt Bobrowiecka Kierbedzia - Bobrowiecka 2a 116b część 2 z 3
zobacz projekt Bobrowiecka Bobrowiecka 1a - Beethovena 116c część 3 z 3
zobacz projekt Chełmska Belwederska - Zakrzewska 102a część 1 z 3
zobacz projekt Chełmska Zakrzewska - Czerska 102b część 2 z 3
zobacz projekt Chełmska Czerska - Czerniakowska 102c część 3 z 3
zobacz projekt Czerniakowska Gagarina - Czerniakowska 81/83 (str. zachodnia) 114a część 1 z 6
zobacz projekt Czerniakowska Czerniakowska 81/83 - Czerniakowska 22 (str. zachodnia) 114b część 2 z 6
zobacz projekt Czerniakowska Chełmska - al. Witosa (str. zachodnia) 114c część 3 z 6
zobacz projekt Czerniakowska al. Witosa (skrzyżowanie) 114d część 4 z 6
zobacz projekt Czerniakowska al. Witosa - Czerniakowska 2e (str. wschodnia) 114e część 5 z 6
zobacz projekt Czerniakowska Czerniakowska 2a - Idzikowskiego (str. wschodnia) 114f część 6 z 6
zobacz projekt Czerska Gagarina - Krasnołęcka 113a część 1 z 2
zobacz projekt Czerska Gagarina - Chełmska 113b utrzymanie ruchu jednokierunkowego
kontraruch rowerowy (wprowadzenie na odc. Gagarina - Krasnołęcka)
zobacz projekt Dziekońskiego Beethovena - Aignera 117 -
zobacz projekt Gagarina Belwederska - Górska 097a część 1 z 4
zobacz projekt Gagarina Górska - Gagarina 16 097b część 2 z 4
zobacz projekt Gagarina Gagarina 15 - Czerska 097c część 3 z 4
zobacz projekt Gagarina Czerska - Czerniakowska 097d część 4 z 4
zobacz projekt Górska Gagarina - Stopowa 109a część 1 z 2
zobacz projekt Górska Stopowa - Zbierska 109b część 2 z 2
zobacz projekt Idzikowskiego Sobieskiego - Idzikowskiego 6 093e -
zobacz projekt Iwicka Gagarina - Krasnołęcka 112a część 1 z 2
ruch jednokierunkowy w kierunku ul. Krasnołęckiej
kontraruch rowerowy
zobacz projekt Iwicka Krasnołęcka - Chełmska 112b część 2 z 2
zobacz projekt Jazgarzewska Chełmska - koniec ulicy 115 -
zobacz projekt Kaszubska Czerska - Czerniakowska 133 -
zobacz projekt Kierbedzia Bobrowiecka - Bobrowiecka 103 utrzymanie ruchu jednokierunkowego
kontraruch rowerowy (utrzymanie)
zobacz projekt Krasnołęcka Czerska - Iwicka 095 ruch jednokierunkowy w stronę ul. Iwickiej
kontraruch rowerowy
zobacz projekt Łużycka Czerska - Lubkowska 121 -
zobacz projekt Nabielaka Gagarina - Belwederska 096 ruch jednokierunkowy w stronę ul. Belwederskiej
utrzymanie ruchu jednokierunkowego na odc. Sobieskiego - Tatrzańska i wprowadzenie na odc. Tatrzańska - Gagarina
kontraruch rowerowy (utrzymanie oraz wprowadzenie)
zobacz projekt Nowotarska Stępińska - Nowotarska 16 099 ruch jednokierunkowy w kierunku ul. Sieleckiej i Zakrzewskiej
kontraruch rowerowy
pakiet poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w rejonie SP nr 260
zobacz projekt Polkowska Chełmska - Teresińska 120 -
zobacz projekt Sielecka Gagarina - Chełmska 111a część 1 z 2
zobacz projekt Sielecka Gagarina - Chełmska 111b część 2 z 2
zobacz projekt Stępińska Gagarina - Nowotarska 110a część 1 z 2
zobacz projekt Stępińska Gagarina - Chełmska 110b część 2 z 2
zobacz projekt Stopowa Górska - Zbierska 107 ruch jednokierunkowy w kierunku ul. Zbierskiej
kontraruch rowerowy
zobacz projekt Sułkowicka Gagarina - Belwederska 094 -
zobacz projekt Tatrzańska Nabielaka - Górska 098 ruch jednokierunkowy w kierunku ul. Nabielaka
kontraruch rowerowy
zobacz projekt Turecka Belwederska - Zbierska 101 -
zobacz projekt Witosa al. Czerniakowska - Beethovena 119a część 1 z 2
zobacz projekt Witosa al. Beethovena - Idzikowskiego 119b część 2 z 2
zobacz projekt Zakrzewska Nowotarska - Chełmska 100 ruch jednokierunkowy w kierunku ul. Chełmskiej
kontraruch rowerowy
pakiet poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w rejonie SP nr 260
zobacz projekt Zbierska Stopowa - Górska 108 ruch jednokierunkowy w kierunku ul. Górskiej (na południe)
kontraruch rowerowy
zobacz projekt Racławicka Żwirki i Wigury - Do Fortu 002a część 1 z 7
zobacz projekt Racławicka Do Fortu - Płatowcowa 002b część 1 z 7
wyznaczenie strefy zamieszkania w rej. jezdni serwisowej na odc. Miłobędzka-Płatowcowa
zobacz projekt Racławicka Płatowcowa - Wołoska 002c część 3 z 7
zobacz projekt Żwirki i Wigury Woronicza - Żwirki i Wigury 39 001a część 1 z 3
zobacz projekt Żwirki i Wigury Żwirki i Wigury 39 - 18 001b część 2 z 3
zobacz projekt Żwirki i Wigury Żwirki i Wigury 47 - 57 001c część 3 z 3
zobacz projekt Spartańska Woronicza - Spartańska 4a 003a część 1 z 2
wymiana progów wyspowych na próg sinusoidalny
zobacz projekt Spartańska Spartańska 4a - Olimpijska 003b część 2 z 2
zobacz projekt Bełska Woronicza - Staszowska 004a część 1 z 2
zobacz projekt Bełska Staszowska - Miączyńska 004b część 2 z 2
wyznaczenie nowego przejścia dla pieszych
pakiet poprawy bezpieczeństwa w rejonie SPS nr 251
zobacz projekt Miączyńska Miłobędzka - Spartańska 005a część 1 z 2
pakiet poprawy bezpieczeństwa w rejonie SPS nr 251
ruch jednokierunkowy w stronę ul. Spartańskiej (na odc. Maklakiewicza- Spartańska) i w stronę ul. Miłobędzkiej (na odc. Miłobędzka - Maklakiewicza)
kontraruch rowerowy
zobacz projekt Miączyńska Spartańska - Syryńska 005b utrzymanie ruchu jednokierunkowego
kontraruch rowerowy (utrzymanie)
zobacz projekt Płatowcowa Olimpijska - Racławicka 006 -
zobacz projekt Etiudy Rewolucyjnej Woronicza - Etiudy Rewolucyjnej 11/13 007a część 1 z 2
zobacz projekt Etiudy Rewolucyjnej Etiudy Rewolucyjnej 11/13 - Miłobędzka 007b część 2 z 2
zobacz projekt Miłobędzka Etiudy Rewolucyjnej - Racławicka 008a część 1 z 2
zobacz projekt Miłobędzka Racławicka - Miłobędzka 38/40 008b część 2 z 2
zobacz projekt Gimnastyczna Miłobędzka - Oszczepników 009a część 1 z 2
ruch jednokierunkowy w stronę ul. Oszczepników
kontraruch rowerowy
zobacz projekt Gimnastyczna Oszczepników - Gimnastyczna 3 009b część 2 z 2
zobacz projekt Oszczepników Racławicka - Gimnastyczna 010 ruch jednokierunkowy w stronę ul. Racławickiej
kontraruch rowerowy
zobacz projekt Turystyczna Racławicka - Gimnastyczna 011 ruch jednokierunkowy w stronę ulicy Gimnastycznej
kontraruch rowerowy
zobacz projekt Maratońska Racławicka - Gimnastyczna 012 -
zobacz projekt Woronicza Racjonalizacji - Woronicza 29 013.1.d część 1 z 11
przebudowa ulicy w związku z budową sygnalizacji na skrzyżowaniu z ul. Spartańską
zobacz projekt Woronicza Żwirki i Wigury - Wyjazd 013a część 2 z 11
rondo na skrzyżowaniu z ul. Białej Floty
zobacz projekt Woronicza Wyjazd - Etiudy Rewolucyjnej 013b część 3 z 11
zobacz projekt Woronicza Etuidy Rewolucyjnej - Racjonalizacji 013c część 4 z 11
wyznaczenie pasa postojowego na jezdni
zobacz projekt Woronicza Racjonalizacji - Woronicza 29 013d część 5 z 11
docelowe rozwiązania są w arkuszu 13.1.d
zobacz projekt Woronicza Woronicza 29 - Wołoska 013e część 6 z 11
część docelowych rozwiązań jest w arkuszu 13.1.d
zobacz projekt Żuławskiego Etiudy Rewolucyjnej - Maklakiewicza 014 ruch jednokierunkowy w stronę ul. Etiudy Rewolucyjnej
kontraruch rowerowy
wyznaczenie 5 miejsc dla dostawców (w godz. 8-20)
zobacz projekt Malawskiego Etiudy Rewolucyjnej - Maklakiewicza 015 ruch jednokierunkowy w stronę ul. Maklakiewicza
kontraruch rowerowy
zobacz projekt Olimpijska Płatowcowa - Spartańska 016a część 1 z 2
zobacz projekt Olimpijska Spartańska - Balonowa 016b część 2 z 2
ruch jednokierunkowy w stronę ul. Balonowej
kontraruch rowerowy
zobacz projekt Balonowa Miączyńska - Racławicka 017 utrzymanie ruchu jednokierunkowego
kontraruch rowerowy (utrzymanie)
zobacz projekt Karwińska Miączyńska - Balonowa 018 utrzymanie ruchu jednokierunkowego
kontraruch rowerowy (utrzymanie)
zobacz projekt Karolinki Miączyńska - Karwińska 019 utrzymanie ruchu jednokierunkowego
kontraruch rowerowy (wprowadzenie)
zobacz projekty Syryńska Miączyńska - Głogowa 020 utrzymanie ruchu jednokierunkowego
kontraruch rowerowy (wprowadzenie)
zobacz projekt Głogowa Staszowska - Miączyńska 021 ruch jednokierunkowy w stronę ul. Miączyńskiej
kontraruch rowerowy
zobacz projekt Staszowska Bełska - Głogowa 022 -
zobacz projekt Maklakiewicza Woronicza - Maklakiewicza 9 023a część 1 z 2
zobacz projekt Maklakiewicza Maklakiewicza 9 - Miączyńska 023b część 2 z 2
zobacz projekt Fitelberga Malawskiego - Żuławskiego 024 ruch jednokierunkowy w stronę ul. Żuławskiego
kontraruch rowerowy
zobacz projekt Sibeliusa Malawskiego - Żuławskiego 025 ruch jednokierunkowy w stronę ul. Malawińskiego
kontraruch rowerowy
zobacz projekt Wołoska Wołoska 44 - Woronicza (str. zachodnia) 026a część 1 z 8
zobacz projekt Wołoska Odyńca - Wołoska 44 (str. zachodnia) 026b część 2 z 8
zobacz projekt Wołoska Dąbrowskiego - Odyńca (str. zachodnia) 026c część 3 z 8
zobacz projekt Wołoska Madalińskiego - Dąbrowskiego (str. zachodnia) 026d część 4 z 8
wydłużenie pasa postojowego przed skrzyżowaniem z ul. Kulskiego
wyznaczenie nowego pasa postojowego na wysokości szpitala MSWiA
zobacz projekt Abramowskiego al. Niepodległości - Abramowskiego 9 063 ruch jednokierunkowy na zachód na odc. Lutocińska - al. Niepodległości
kontraruch rowerowy
zobacz projekt Bandoski - Jaworska Piaseczyńska - Piaseczyńska 092 -
zobacz projekt Bielawska Puławska - Bielawska 6 070 -
zobacz projekt Bieżanowska Broniwoja - Ksawerów 127 -
zobacz projekt Boryszewska - Wygoda Boryszewska 15 - Boryszewska 1 078 -
zobacz projekt Braci Pillatich Piaseczyńska - Gierymskiego 088 ruch jednokierunkowy w stronę ulicy Gierymskiego na odc. Piwarskiego - Gierymskiego
- kontraruch rowerowy
zobacz projekt Broniwoja Bieżanowska - Broniwoja 12 066a część 1 z 2
zobacz projekt Broniwoja Wielicka - Puławska 066b część 2 z 2
utrzymanie ruchu jednokierunkowego w stronę ulicy Puławskiej
kontraruch rowerowy (utrzymanie)
zobacz projekt Bukowińska Idzikowskiego - Bukowińska 24d 077a część 1 z 2
zobacz projekt Bukowińska Puławska - Bukowińska 24d 077b część 2 z 2
zobacz projekt Cieszyńska Czerniowiecka - Cieszyńska 4 076 -
zobacz projekt Czerniowiecka Bukowińska - Ikara 075 -
zobacz projekt Dolna Konduktorska - Belwederska 086b część 2 z 2
zobacz projekt Dolna Puławska - Konduktorska 086a część 1 z 2
zobacz projekt Domaniewska Modzelewskiego - al. Niepodległości 064a część 1 z 2
zobacz projekt Domaniewska al. Niepodległości - Puławska 064b część 2 z 2
zobacz projekt Gierymskiego Sobieskiego - Braci Pillatich 089a część 1 z 2
ruch jednokierunkowy w stronę ulicy Braci Pillatich
kontraruch rowerowy
zobacz projekt Gierymskiego Braci Pillatich - Kostrzewskiego 089b część 2 z 2
ruch jednokierunkowy w stronę ulicy Kostrzewskiego
kontraruch rowerowy
zobacz projekt Huculska Ludowa - Konduktorska 082 ruch jednokierunkowy w stronę ulicy Konduktorskiej
kontraruch rowerowy
zobacz projekt Idzikowskiego Puławska - Ikara 093a część 1 z 4
zobacz projekt Idzikowskiego Ikara - Płyćwiańska 093b część 2 z 4
zobacz projekt Idzikowskiego Płyćwiańska - Fort Piłsudskiego 093c część 3 z 4
zobacz projekt Idzikowskiego Fort Piłsudskiego - Sobieskiego 093d część 4 z 4
zobacz projekt Ikara Bukowińska - Czerniowiecka 074 utrzymanie istniejącego ruchu jednokierunkowego na odc. Idzikowskiego - Ikara
ruch jednokierunkowy wprowadzony na odc. Bukowińska - Ikara
kontraruch rowerowy - utrzymanie i wprowadzenie
zobacz projekt Kalatówki Zawrat - Idzikowskiego 073 ruch jednokierunkowy w stronę ulicy Zawrat
kontaruch rowerowy
zobacz projekt Konduktorska Promenada - Dolna 084a część 1 z 2
utrzymanie ruchu jednokierunkowego w stronę ulicy Dolnej
ruch jednokierunkowy wprowadzony na odc. (Pytlasińskiego - Promenada) w stronę ulicy Promenada
kontraruch rowerowy (wprowadzenie) na odc. Pytalińskiego - Promenada
zobacz projekt Konduktorska Dolna - Piaseczyńska 084b część 2 z 2
utrzymanie ruchu jednokierunkowego w stronę ulicy Piaseczyńskiej
zobacz projekt Kostrzewskiego Piwarskiego - Sobieskiego 091 -
zobacz projekt Ksawerów Modzelewskiego - al. Niepodległości 062a część 1 z 3
ruch jednokierunkowy na odc. Sportowa - Modzelewskiego w stronę ulicy Modzelewskiego
kontraruch rowerowy
zobacz projekt Ksawerów al. Niepodległości - Wielicka 062b część 2 z 3
ruch jednokierunkowy w stronę al. Niepodległości na odcinku Wielicka - al. Niepodległości 32/34, zaczynający się ZA wjazdem do budynku pod tym adresem
kontraruch rowerowy
zobacz projekt Ksawerów Wielicka - Puławska 062c część 3 z 3
utrzymanie ruchu jednokierunkowego
kontraruch rowerowy (utrzymanie)
zobacz projekt Ludowa Boryszewska - Dobra 079 -
zobacz projekt Lutocińska Ksawerów - Abramowskiego 122 ruch jednokierunkowy w stronę ulicy Ksawerów
kontraruch rowerowy
zobacz projekt Merliniego - Okolska Puławska - Bielawska 069 kontraruch rowerowy (utrzymanie)
zobacz projekt Modzelewskiego Woronicza - Ksawerów 050c -
zobacz projekt Niepodległości al. Woronicza - Ksawerów 065a część 1 z 6
zobacz projekt Niepodległości al. Ksawerów - Domaniewska 065b część 2 z 6
zobacz projekt Okęcka Filona - Okęcka 6 060 -
zobacz projekt Orkana Wielicka - Ksawerów 068 ruch jednokierunkowy w stronę ulicy Orkana
kontraruch rowerowy
zobacz projekt Padewska Konduktorska - Włoska 081 ruch jednokierunkowy w stronę ulicy Włoskiej
kontraruch rowerowy
zobacz projekt Piaseczyńska Belwederska - Dolna 087a -
zobacz projekt Piaseczyńska Dolna - Braci Pillatich 087b -
zobacz projekt Piaseczyńska Konduktorska - Piaseczyńska 71 087c -
zobacz projekt Piaseczyńska Piaseczyńska 71 - Jaworowska 087d -
zobacz projekt Piaseczyńska Jaworowska - Piaseczyńska 17a 087e -
zobacz projekt Piaseczyńska Piaseczyńska 17a - Idzikowskiego 087f -
zobacz projekt Piwarskiego Braci Pillatich - Kostrzewskiego 090 -
zobacz projekt Promenada Konduktorska - Belwederska 080 ruch jednokierunkowy na odcinku Konduktorska - Włoska w stronę ulicy Włoskiej
kontraruch rowerowy
zobacz projekt Puławska Dolna - Merliniego 059a część 1 z 5
zobacz projekt Puławska Merliniego - Bielawska 059b część 2 z 5
zobacz projekt Puławska Bielawska - Woronicza 059c część 3 z 5
zobacz projekt Puławska Woronicza - Ksawerów 059d część 4 z 5
zobacz projekt Puławska Idzikowskiego - Domaniewska 059e część 5 z 5
zobacz projekt Pytlasińskiego Konduktorska - Włoska 083 ruch jednokierunkowy w stronę ulicy Konduktorskiej
kontraruch rowerowy
zobacz projekt Sportowa Okęcka - Ksawerów 061 -
zobacz projekt Wielicka Ksawerów - al. Niepodległości 067b część 1 z 2
zobacz projekt Wielicka Woronicza - Ksawerów 067a część 2 z 2
zobacz projekt Włoska Promenada - Pytlasińskiego 085 ruch jednokierunkowy w stronę ulicy Pytlasińskiego
kontraruch rowerowy
zobacz projekt Woronicza Bukietowa - al. Niepodległości 058c część 7 z 11
poprawa bezpieczeństwa pieszych na skrzyżowaniu z ul. Modzelewskiego
zobacz projekt Woronicza al. Niepodległości - Wielicka 058d część 8 z 11
poprawa bezpieczeństwa pieszych na skrzyżowaniach z ulicacmi Krasickiego i Wielicką
zobacz projekt Woronicza Wielicka - Puławska 058e część 9 z 11
zobacz projekt Zawrat Puławska - Zawrat 22 072a część 1 z 2
utrzymanie ruchu jednokierunkowego
ruch jednokierunkowy wprowadzony na dalszym odcinku, w stronę ulicy Zawrat 22
kontraruch rowerowy (utrzymanie i wprowadzenie)
zobacz projekt Zawrat Zawrat 22 - Idzikowskiego 072b część 2 z 2
ruch jednokierunkowy w stronę ulicy Idzikowskiego
kontraruch rowerowy
zobacz projekt Żywnego Puławska - Żywnego 12 071 -
zobacz projekt Baboszewska Odyńca - Bytnara Rudego 037 poprawa bezpieczeństwa na przejściu przy ul. Odyńca
zobacz projekt Bachmacka Odyńca - Bytnara Rudego 130 -
zobacz projekt Bałuckiego Racławicka - Ursynowska 033 utrzymanie ruchu jednokierunkowego
kontraruch rowerowy (utrzymanie)
zobacz projekt Bukietowa Joliot-Curie - Woronicza 049 poprawa bezpieczeństwa na przejściu przy ul. Bytnara "Rudego"
zobacz projekt Bytnara "Rudego" Wołoska - Pułku AK "Baszta" 040a wyznaczenie oznakowanych przejść na skrzyżowaniu z ul. Baboszewską
zobacz projekt Bytnara "Rudego" Pułku AK "Baszta" - Joliot-Curie 040b poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniu z ul. Tagore'a
zobacz projekt Czeczota Odyńca 51 - Odyńca 29 129 utrzymanie ruchu jednokierunkowego
kontraruch rowerowy (utrzymanie)
zobacz projekt Dąbrowskiego Wołoska - rondo Jasienicy - Łowicka 027a oprawa bezpieczeństwa na przejściu przy ul. Łowickiej
utrzymanie ruchu jednokierunkowego
kontraruch rowerowy (utrzymanie)
zobacz projekt Dąbrowskiego Łowicka - al. Niepodległości 027b utrzymanie ruchu jednokierunkowego
kontraruch rowerowy (utrzymanie)
zobacz projekt Dąbrowskiego al. Niepodległości - Kazimierzowska 027c utrzymanie ruchu jednokierunkowego
kontraruch rowerowy (utrzymanie)
zobacz projekt Dąbrowskiego Kazimierzowska - Bałuckiego 027d poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniu z ul. Wiśniową
zobacz projekt Dożynkowa Dożynkowa 8 - Racławicka 125 -
zobacz projekt Drużynowa Wiktorska - Racławicka 124 ruch jednokierunkowy w stronę ulicy Wiktorskiej
kontraruch rowerowy
zobacz projekt Gandhiego Baboszewska - Gandhiego 59 038a część 1 z 2
zobacz projekt Gandhiego Gandhiego 59 - al. Niepodległości 038b część 2 z 2
utrzymanie ruchu jednokierunkowego
kontraruch rowerowy (utrzymanie)
zobacz projekt Goszczyńskiego al. Niepodległości - Krasickiego 039a część 1 z 2
poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach z ul. Krasickiego, Pilicką i Wejnerta oraz al. Niepodległości
zobacz projekt Goszczyńskiego Krasickiego - Tyniecka 039b część 2 z 2
zobacz projekt Joliot-Curie Pułku AK "Baszta" - Woronicza 044a poprawa bezpieczeństwa (azyl) na skrzyżowaniu z ul. Kolberga i Pułku AK "Baszta"
część 1 z4
zobacz projekt Joliot-Curie Pułku AK "Baszta" - Bukietowa 044b część 2 z 4
zobacz projekt Joliot-Curie Bytnara "Rudego" - Bukietowa 044c część 3 z 4
poprawa bezpieczeństwa (skrócenie przejścia) na skrzyżowaniu z ul. Bytnara "Rudego"
zobacz projekt Joliot-Curie Odyńca - Bytnara "Rudego" 044d część 4 z 4
montaż progu zwalniającego
zobacz projekt Kazimierzowska Wiktorska - Ursynowska 055a część 1 z 2
pakiet poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w rejonie SP nr 111, XLII LO, LXVIII LO oraz boiska "Orlik"
zobacz projekt Kazimierzowska Różana - Wiktorska 055b część 2 z 2
pakiet poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w rejonie SP nr 111, XLII LO, LXVIII LO oraz boiska "Orlik"
zobacz projekt Kolberga Joliot-Curie - Bukietowa 048 utrzymanie ruchu jednokierunkowego
kontraruch rowerowy (utrzymanie)
zobacz projekt Krasickiego Lenartowicza - Woronicza 054a poprawa bezpieczeństwa (azyle i progi) na przejściach przy ul. Naruszewicza, azyle na przejściach przy ul. Lenartowicza
zobacz projekt Krasickiego Goszczyńskiego - Lenartowicza 054b montaż progów zwalniających
zobacz projekt Krasickiego Ursynowska - Goszczyńskiego 054c poprawa bezpieczeństwa (progi) na przejściach przy ul. Goszczyńskiego i Ursynowskiej
zobacz projekt Kraushara Dąbrowskiego - Wiktorska 128 utrzymanie ruchu jednokierunkowego
kontraruch rowerowy (utrzymanie)
zobacz projekt Lenartowicza al. Niepodległości - Krasickiego 046a część 1 z 2
ruch jednokierunkowy w stronę ulicy Krasickiego
kontraruch rowerowy
poprawa bezpieczeństwa (azyle) na przejściach przy ul. Krasickiego
zobacz projekt Lenartowicza Krasickiego - Tyniecka 046b część 2 z 2
ruch jednokierunkowy w stronę ulicy Tynieckiej
kontraruch rowerowy
poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniu z ul. Tyniecką
zobacz projekt Lipskiego Dąbrowskiego - Wiktorska 031 utrzymanie ruchu jednokierunkowego
kontraruch rowerowy (utrzymanie)
zobacz projekt Łowicka Dąbrowskiego - Wiktorska 045a część 1 z 2
utrzymanie ruchu jednokierunkowego
kontraruch rowerowy (utrzymanie)
zobacz projekt Łowicka Dąbrowskiego - Wiktorska 045b część 2 z 2
utrzymanie ruchu jednokierunkowego
kontraruch rowerowy (utrzymanie)
zobacz projekt Malczewskiego Joliot-Curie - al. Niepodległości 041a część 1 z 3
poprawa bezpieczeństwa (azyl) na przejściu przy ul. Joliot-Curie
zobacz projekt Malczewskiego al. Niepodległości - Krasickiego 041b część 2 z 3
zobacz projekt Malczewskiego Krasickiego - Puławska 041c część 3 z 3
koordynacja z przebudowa skrzyżowania Malczewskiego/Tyniecka w ramach programu "Droga na szóstkę" (UD Mokotów)
zobacz projekt Marzanny Bytnara "Rudego" - Woronicza 047 ruch jednokierunkowy w stronę ulicy Woronicza
kontraruch rowerowy
pakiet poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w rejonie SP nr 119
zobacz projekt Modzelewskiego Modzelewskiego 98 - Woronicza 050a część 1 z 2
montaż progów sinusoidalnych
poprawa bezpieczeństwa (azyl) na przejściu przy ul. Woronicza
zobacz projekt Modzelewskiego Joliot-Curie - Modzelewskiego 050b część 2 z 2
montaż progu sinusoidalnego
zobacz projekt Naruszewicza al. Niepodległości - Krasickiego 057a część 1 z 2
poprawa bezpieczeństwa (azyle) na przejściach przy ul. Naruszewicza i przy al. Niepodległości (skrócenie przejścia)
zobacz projekt Naruszewicza Krasickiego - Puławska 057b część 2 z 2
zobacz projekt Niepodległości al. al. Niepodległości 54 - Woronicza 051a część 3 z 6
poprawa bezpieczeństwa (skrócenie przejścia) na przejściu przy ul. Naruszewicza
zobacz projekt Niepodległości al. al. Niepodległości 76 78 - al. Niepodległości 54 051b część 4 z 6
poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniu z ul. Malczewskiego i na wyjeździe z ul. Gandhiego
zobacz projekt Niepodległości al. Wiktorska - al. Niepodległości 76 78 051c część 5 z 6
zobacz projekt Niepodległości al. Różana - Wiktorska 051d część 6 z 6
zobacz projekt Odolańska al. Niepodległości - Kazimierzowska 029a część 1 z 2
zobacz projekt Odolańska Kazimierzowska - Bałuckiego 029b część 2 z 2
ruch jednokierunkowy w stronę ulicy Bałuckiego
kontraruch rowerowy
poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach z ul. Kazimierzowską i Wiśniową
zobacz projekt Odyńca Wołoska - Odyńca 63 035a część 1 z 4
poprawa bezpieczeństwa na przejściach przy ul. Tagore'a oraz na przystanek autobusowy
zobacz projekt Odyńca Odyńca 63 - al. Niepodległości 035b część 2 z 4
zobacz projekt Odyńca al. Niepodległości - Krasickiego 035c część 3 z 4
zobacz projekt Odyńca Krasickiego - Puławska 035d część 4 z 4
zobacz projekt Olkuska Bałuckiego - Puławska 032 utrzymanie ruchu jednokierunkowego
kontraruch rowerowy (wprowadzenie)
zobacz projekt Pilicka Lenartowicza - Pilicka 3 053a część 1 z 2
ruch jednokierunkowy w stronę ulicy Lenartowicza (odc. Lenartowicza - Naruszewicza)
kontraruch rowerowy
poprawa bezpieczeńśtwa na skrzyżowaniu z ul. Lenartowicza
zobacz projekt Pilicka Goszczyńskiego - Lenartowicza 053b część 2 z 2
ruch jednokierunkowy w stronę ulicy Lenartowicza
kontraruch rowerowy
poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniu z ul. Goszczyńskiego
zobacz projekt Piłkarska Wiktorska - Racławicka 123 ruch jednokierunkowy w stronę ulicy Racławickiej
kontraruch rowerowy
zobacz projekt Pułku AK "Baszta" Bytnara "Rudego" - Joliot-Curie 042 ruch jednokierunkowy w stronę ulicy Bytnara
kontraruch rowerowy
pakiet poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w rejonie SP nr 119, w tym na 5 przejściach dla pieszych
zobacz projekt Racławicka Wołoska - Racławicka 52 002d część 4 z 7
zobacz projekt Racławicka Racławicka 75 - al. Niepodległości 002e część 5 z 7
zobacz projekt Racławicka al. Niepodległości - Kazimierzowska 002f część 6 z 7
zobacz projekt Racławicka Kazimierzowska - Bałuckiego 002g część 7 z 7
zobacz projekt Szarotki Krasickiego - Tyniecka 036 ruch jednokierunkowy w stronę ulicy Tynieckiej
kontraruch rowerowy
zobacz projekt Szczekocińska Racławicka 33 - Ursynowska 131 -
zobacz projekt Tagore'a Odyńca - Bytnara Rudego 043 ruch jednokierunkowy w stronę ulicy Odyńca
kontraruch rowerowy
poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach z ul. Bytnara "Rudego" i Gandhiego
zobacz projekt Tenisowa Racławicka - Tenisowa 7 126 utrzymanie ruchu jednokierunkowego
kontraruch rowerowy (utrzymanie)
wyznaczenie strefy zamieszkania
zobacz projekt Tyniecka Tyniecka 15/1 - Tyniecka 12 056a część 1 z 2
ruch jednokierunkowy w stronę ulicy Naruszewicza
kontraruch rowerowy
zobacz projekt Tyniecka Odyńca - Tyniecka 15/1 056b część 2 z 2
ruch jednokierunkowy w stronę ulicy Naruszewicza
kontraruch rowerowy
zobacz projekt Ursynowska al. Niepodległości - Kazimierzowska 034a część 1 z 2
poprawa bezpieczeństwa na przejściu (skrócenie)
zobacz projekt Ursynowska Kazimierzowska - Puławska 034b część 2 z 2
utrzymanie ruchu jednokierunkowego
kontraruch rowerowy (utrzymanie)
poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach z ul. Bałuckiego i z ul. Kazimierzowską
zobacz projekt Wejnerta Naruszewicza - Pilicka 3 052a część 1 z 3
utrzymanie ruchu jednokierunkowego
kontraruch (utrzymanie)
zobacz projekt Wejnerta Wejnerta 27 - Naruszewicza 052b część 2 z 3
utrzymanie ruchu jednokierunkowego
kontraruch (utrzymanie)
zobacz projekt Wejnerta Goszczyńskiego - Wejnerta 27 052c część 3 z 3
ruch jednokierunkowy w stronę ulicy Goszczyńskiego (odc. Malczewskiego - Goszczyńskiego)
kontraruch rowerowy
zobacz projekt Wiktorska Wołoska - Łowicka 030a część 1 z 4
utrzymanie ruchu jednokierunkowego
kontraruch rowerowy (utrzymanie)
zobacz projekt Wiktorska Łowicka - al. Niepodległości 030b część 2 z 4
utrzymanie ruchu jednokierunkowego
kontraruch rowerowy (utrzymanie)
zobacz projekt Wiktorska al. Niepodległości - Kazimierzowska 030c część 1 z 4
utrzymanie ruchu jednokierunkowego
kontraruch rowerowy (utrzymanie)
zobacz projekt Wiktorska Kazimierzowska - Bałuckiego 030d część 4 z 4
zobacz projekt Wiśniowa Różana - Wiktorska 028 ruch jednokierunkowy w stronę ulicy Wiktorskiej
kontraruch rowerowy
poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach z ul. Wiktorską, Różaną, Dąbrowskiego i Odolańską
zobacz projekt Wołoska Wołoska 44 - Woronicza (str. wschodnia) 026a część 5 z 8
wyznaczenie pasa postojowego na jezdni
zobacz projekt Wołoska Odyńca - Wołoska 44 (str. wschodnia) 026b część 6 z 8
wyznaczenie pasa postojowego na jezdni
zobacz projekt Wołoska Dąbrowskiego - Odyńca (str. wschodnia) 026c część 7 z 8
wyznaczenie pasa postojowego na jezdni
zobacz projekt Wołoska Madalińskiego - Dąbrowskiego (str. wschodnia) 026d część 8 z 8
poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniu z ul. Dąbrowskiego
zobacz projekt Woronicza Wołoska - Joliot-Curie 058a część 10 z 11
wyznaczenie pasa postojowego na jezdni
zobacz projekt Woronicza Joliot-Cure - Modzelewskiego 058b część 11 z 11
wyznaczenie pasa postojowego na jezdni
poprawa bezpieczeństwa na przejściu przy ul. Bukietowej
zobacz projekt Zachęcamy do skorzystania z dwóch map interaktywnych.
Można na nich sprawdzić lokalizację planowanych odcinków parkowania B-35 „tylko dla mieszkańców”, zasięg rejonowego abonamentu mieszkańca dla danego adresu lub jego przynależność do konkretnego obszaru w ramach abonamentu obszarowego
-
Komu przysługuje abonament mieszkańca?
Abonament mieszkańca może otrzymać osoba fizyczna, która spełnia łącznie następujące warunki:
- jest zameldowana na pobyt stały lub czasowy na terenie SPPN,
- rozliczyła podatek PIT za poprzedni rok w Warszawie,
- jest właścicielem, współwłaścicielem lub użytkownikiem na podstawie odpłatnej umowy cywilno-prawnej lub umowy użyczenia zawartej w formie aktu notarialnego pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej do 2,5 tony lub samochodu osobowego powyżej 2,5 tony.
Sprawy związane z abonamentem, a więc jego wyrobienie lub przedłużenie można załatwić:
- całkowicie przez internet – pod adresem AbonamentZdomu.zdm.waw.pl
lub - stacjonarnie – w każdym z Punktów Obsługi Pasażerów ZTM
-
Jaki rodzaj abonamentu wybrać?
Wybór rodzaju abonamentu należy do mieszkańca. Dostępne są dwa rodzaje.
Abonament rejonowy
- kosztuje 30 zł rocznie,
- pozwala zaparkować na niewielkim obszarze w pobliżu miejsca zameldowania: w rejonie do 200 metrów od domu, co przekłada się średnio na kilkadziesiąt miejsc postojowych,
- uprawnia do postoju w „strefach tylko dla mieszkańców”, czyli na odcinkach dróg oznakowanych znakiem B-35 „zakaz postoju” z tabliczką o treści „Nie dotyczy posiadaczy identyfikatora „B-35” – XYZ”, gdzie XYZ oznacza kod obszaru wpisany na identyfikatorze. Do abonamentu rejonowego przyporządkowane są odcinki B-35 znajdujące się w rejonie do 200 m od miejsca zameldowania.
🗺️ mapa zasięgu abonamentu – sprawdź
Abonament obszarowy
- kosztuje 600 zł rocznie (z możliwością zapłacenia w dwóch równych ratach),
- pozwala zaparkować na znacznym obszarze, zauaważalnie większym niż w przypadku abonamentu rejonowego
- obszary abonamentowe mają granice określone uchwałą Rady Warszawy
- parkować można po obu stronach ulic będących granicami obszarów
- osoba zameldowana na granicy obszaru może wybrać, w którym obszarze będzie obowiązywał abonament,
- uprawnia do postoju w „strefach tylko dla mieszkańców” B-35 na całym obszarze obowiązywania abonamentu.
🗺️ mapa zasięgu abonamentu – sprawdź
-
Czym jest identyfikator B-35?
Osoba wnioskująca o abonament otrzymuje identyfikator B-35. Taki identyfikator uprawnia do warunkowego postoju poza miejscami wyznaczonymi w SPPN.
Dla abonamentu rejonowego (30 zł rocznie) identyfikator B-35 obowiązuje:
- na tych odcinkach dróg oznakowanych znakiem B-35 „zakaz postoju” z tabliczką „nie dotyczy…”, które znajdują się w okręgu o promieniu 200 m od miejsca zameldowania lub są przez promień tego okręgu przecinane. Każdy odcinek ma w terenie numer na tabliczce pod znakiem i taki sam numer dostaje mieszkaniec,
- w strefie oznakowanej znakiem B-39 „strefa ograniczonego postoju”, jeśli miejsce zameldowania znajduje się w takiej strefie. Każda strefa w terenie ma swój numer na tabliczce pod znakiem i taki sam numer dostaje mieszkaniec.
- 🗺️ mapa zasięgu abonamentu – sprawdź
Posiadacz abonamentu rejonowego nie dostanie identyfikatora B-35 na strefę B-39, jeśli miejsce jego zameldowania w niej nie leży, a jedynie zahacza o nią swoim promieniem 200 m.
Dla abonamentu obszarowego (600 zł rocznie) identyfikator B-35 obowiązuje:
- na całym obszarze obowiązywania abonamentu, na wszystkich odcinakach oznakowanych znakiem B-35 „zakaz postoju” z tabliczką „nie dotyczy…” oraz we wszystkich strefach oznakowanych znakiem B-39 „strefa ograniczonego postoju”, które znajdują się na obszarze obowiązywania abonamentu.
- 🗺️ mapa zasięgu abonamentu – sprawdź
Identyfikator B-35 stanowi dodatkowe uprawnienie przypisane do abonamentu mieszkańca. Nie jest osobnym fizycznym dokumentem, o który trzeba byłoby dodatkowo wnioskować.
Jeśli w zasięgu danego abonamentu są miejsca „tylko dla mieszkańców”, to od razu automatycznie zostaną one do niego dopisane za pomocą odpowiedniego oznaczenia.
Jeszcze więcej informacji o zasadach działania identyfikatora znajduje się w osobnej sekcji na naszej stronie internetowej.
-
Kto jest zwolniony z opłat za parkowanie w SPPN?
Poza posiadaczami abonamentów, z opłat zwolnieni są posiadacze jednej z trzech rodzajów kart:
Podstawa prawna rozszerzenia SPPN
Uchwała nr IX/287/2024 Rady m.st. Warszawy z 29 sierpnia 2024 r. zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania, wysokości stawek opłaty za postój pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie, wysokości opłaty dodatkowej oraz określenia sposobu pobierania tych opłat.